اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در زنجان راه اندازی می شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در زنجان راه اندازی می‌شود.

اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد در زنجان راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان طی چند روز آینده در زنجان  راه اندازی می شود.
 
محمدی افزود: در این الگو به طور همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی و پرهیزمدار با بهره گیری از اکثر رویکرد‌های درمان و بازتوانی اعتیاد به رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی- اجتماعی و توانمند سازی شغلی پرداخته و تمامی این خدمات در قالب یک طرح درمان به صورت تک دوزی برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد حین درمان و پس از ترخیص ارائه می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی شده و به مدت ۲ هفته این مرحله را طی می‌نمایند و بعد از سم زدایی به مدت سه و نیم ماه به صورت اقامتی تحت درمان‌های روانی اجتماعی و معنوی به صورت نظام‌مند قرار می‌گیرند و در مرکز مراحل مختلفی را طی می‌نمایند.

او ادامه داد: پس از دوره اقامت فرد بهبود یافته بر اساس مدل درمان سرپایی و خودیاری طی مدت هشت ماه با شرکت در ۵۲ جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده تحت نظر مدیر مورد در جلسات درمانی و آموزشی شرکت می‌کند.

محمدی ادامه داد:در پایان اقامت مراحل جامعه پذیری صورت می پذیرد. در صورت داشتن شغل با کمک مددکار به شغل سابق خود باز می‌گردند و در غیر این صورت با مهارت آموزی به اشتغال ایشان کمک می‌شود.

او با بیان تامین اعتبار بیمه سهم کارفرمایی بهبود یافتگان شاغل در مراکز جامع درمان اعتیاد افزود: تسهیلات کارفرمایی به صاحبان مراکز جامع درمان اعتیاد نیز به شرط راه اندازی کارگاه اشتغال در داخل یا خارج مرکز اعطا  می شود.
 
مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد:همچنین با راه اندازی سامانه‌های مربوطه توسط واحد فناوری اطلاعات بهزیستی استان ثبت و ارزیابی افراد پذیرش شده در مرکز نیز انجام و اطلاعات مورد نیاز بهبود یافتگان متقاضی خدمات بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی نیز ثبت خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.