تشدید نظارت بر فعالیت های مراکز اقامتی مشهد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت بر فعالیت و نحوه ارائه خدمات آن‌ها افزایش می‌یابد تا از سلامت مسافران و زائران در برابر کرونا محافظت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، سفر‌های غیرضروری نباید انجام شود از این رو به خاطر سفر‌های ضروری تعداد اندکی از هتل‌های مشهد بازگشایی شدند.

او افزود: مسئولان هتل‌هایی که تمایل به بازگشایی واحد صنفی خود دارند باید پس از مراجعه به انجمن هتلداران با شرایط ویژه نسبت به بازگشایی این واحد اقدام کنند و پس از آن نیز با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی لیست واحد‌های فعال برای نظارت‌های بهداشتی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود صرفه اقتصادی فقط تعداد محدودی از هتل‌های چهار و پنج ستاره این شهر با مسافر اندک مشغول خدمت رسانی هستند ادامه داد: هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیر‌ها فعال نیستند و تعداد اندکی از هتل‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعداد اندک مسافر بازگشایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: فعالیت یک سوم واحد های اقامتی مجاز در خراسان رضوی

حسنی بیان کرد: سالن‌های غذاخوری نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و ضدعفونی کردن سطوح و دست‌ها و جلوگیری از حضور کارکنان دارای علایم بیماری در محیط کار از جمله مواردی است که ملزم به رعایت آن می‌باشند.

او تصریح کرد: تمام سطوح سالن‌های غذاخوری باید با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شود و در صورت مشاهده علائم بیماری در هر یک از کارکنان از ورود وی به محل پخت و سرو غذا جلوگیری شود.

مدیر سلامت محیط و کار تاکید کرد: نظارت بر عملکرد هتل‌ها و رستوران‌ها با شدت و جدیت بیشتر انجام می‌شود و با موارد تخلف برخورد قانونی می‌ شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
کارگران هتل هارا دریابید چند ماه است بیکارند
آخرین اخبار