هشدار نائب رئیس پارلمان عراق درباره خطر خانواده‌های تروریست‌ها

حسن الکعبی درباره احتمال انجام عملیات تروریستی به وسیله خانواده‌های داعشی‌هایی که در عراق هستند، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، حسن الکعبی، نائب رئیس اول پارلمان عراق امروز (دوشنبه) تاکید کرد که خطر امنیتی، بزرگترین چالش دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق است.

وی از وجود اطلاعاتی درخصوص احتمال انجام عملیات تروریستی به دست خانواده‌های داعشی‌های مستقر در خاک عراق و در اردوگاه‌های آوارگان، پرده برداشت.

نائب رئیس مجلس عراق تاکید کرد: پس از شکست گروهک‌های تروریستی داعش در مقابل نیرو‌های قهرمان امنیتی در تمامی مناطق کشور، هم اکنون خطر امنیتی بزرگترین چالش دولت جدید است.

وی درباره تلاش عناصر تروریستی برای بازگشت به داخل عراق و ارسال پیام از طریق سایر تروریست‌ها در سوریه و لیبی و اعلام اینکه هنوز در عراق هستند هشدار داد.

حسن الکعبی افزود: اطلاعاتی در دست داریم که تاکید می کند تعداد بسیاری از خانواده‌های داعشی‌ها در برخی از اردوگاه‌های آوارگان حضور دارند و ممکن است از آن‌ها برای انجام عملیات‌ تروریستی استفاده شود به ویژه اینکه بسیاری از عناصر داعشی این خانواده‌ها در کشور‌های اروپایی هستند.

در همین راستا، کاطع الرکابی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از احتمال اعلام موجودیت سازمان‌های افراطی جدید خبر داد.

وی گفت: ظهور القاعده و سازمان‌های دیگر تا اعلام موجودیت داعش در یک چارچوب اطلاعاتی بین‌المللی برای تحقق مجموعه اهدافی در منطقه خاورمیانه از جمله عراق صورت گرفت و این تروریسم و افراطی‌گری استثنایی بود که کشتار صد‌ها هزار نفر را طی دهه‌های گذشته رقم زده است.

نماینده پارلمان عراق افزود: تولد سازمان‌های تندرو و افراطی دیگر در سایه وجود منابع تامین چنین سازمان‌هایی همچنان ممکن است و بدون خشکاندن این منابع و از بین بردن ایدئولوژی آن، نمی‌توان پیروزی بر تروریسم را اعلام کرد، زیرا فکر از گلوله خطرناک‌تر است.

پس از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از کشور، واشنگتن با حمایت از تروریست‌ها و انتقال عناصر جدید از سوریه به عراق و با حمایت تسلیحاتی از هسته‌های خاموش داعش سعی کرد بار دیگر اوضاع امنیتی این کشور را متشنج کند تا بهانه‌ای برای ماندن در این کشور به دست آورد، اما عملیات‌ متعدد ارتش و نیرو‌های الحشدالشعبی عراق و هدف قرار گرفته شدن تروریست‌ها و پاکسازی مناطق، آمریکا را از رسیدن به هدف خود بازداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار