درخواست رئیس جمهور لبنان پس از ناآرامی‌های روز گذشته

رئیس جمهور لبنان پس از ناآرامی‌های روز گذشته از طرف‌های سیاسی خواست تا وحدت را در کشور حفظ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز یکشنبه و در پی خشونت‌هایی که مناطق مختلف بیروت را روز گذشته در بر گرفت، از احزاب سیاسی رقیب خواست تا وحدت ملی را در کشور حفظ کنند.

میشل عون گفت: نیروی ما همچنان که بوده، در باقی نگه داشتن وحدت ملی ما ادامه خواهد یافت. اما آنچه که شب گذشته به وقوع پیوست، زنگ خطری برای همگان بود. وی در ادامه افزود: ما به شدت نیازمند آن هستیم که اختلافات سیاسی مان را به کناری نهاده و به همکاری با یکدیگر برای احیای میهن از عمق بحران‌های پی در پی شتاب ورزیم.

گفتنی است بحران مالی که در اواخر سال گذشته در لبنان پدیدار شد، به عنوان یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای ثبات این کشور نگریسته می‌شود. به باور کارشناسان، ریشه‌های این بحران، به هدر رفت منابع دولتی و فسادی باز می‌گردد که چندین دهه در این کشور وجود داشته است.

رسانه‌های محلی شب گذشته از شنیده شدن صدای تیراندازی در برخی مناطق بیروت و حومه این شهر و در زمان درگیری‌ها میان هواداران گروه‌های مختلف خبر دادند. همچنین شب گذشته رسانه‌ها از درگیری پلیس لبنان با تظاهرات کنندگانی خبر دادند که بسوی نیرو‌های پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

این در حالی است که حزب الله لبنان نیز به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده است دشمنان در حال ترویج مواردی خلاف واقع با هدف فتنه‌انگیزی در لبنان هستند.

حزب الله با رد هرگونه فرقه‌گرایی، تفرقه و تنش‌های مذهبی، به طور جدی درباره‌ی طرح فتنه‌ای جدید در لبنان هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار