بودجه ۲.۷ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای پیش‌ خرید واکسن کرونا

اتحادیه اروپا از تصمیم تخصیص بودجه خود برای پیش خرید واکسن مقابله با کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا در نظر گرفته بودجه ۲.۷ میلیارد دلاری برای پیش‌ خرید واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا تخصیص دهد.

پس از اعلام گفت‌وگوی هلند، آلمان، فرانسه و ایتالیا با مراکز دارویی برای سرعت بخشیدن به ساخت واکسن مقابله با نوع جدید ویروس کرونا، روز چهارشنبه جلسه‌ای با حضور سفیران اتحادیه اروپا شکل گرفت و در آن بودجه‌ای ۲.۷ میلیارد دلاری برای خرید این واکسن برای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شد.

همچنین سازمان تامین بودجه اضطراری اتحادیه اروپا (ESI) در نظر دارد ظرفیت این اتحادیه برای تولید واکسن و بیمه شرکت‌های تولید دارو و درمان را افزایش دهد.

پیش از این نیز، پائولو جنتیلونی، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا خبر از پیشنهاد تشکیل صندوق ۷۵۰ میلیارد یورویی برای بهبود اقتصاد و با هدف خارج کردن اتحادیه اروپا از بحران اقتصادی ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ داده بود.

هم اکنون در میان کشور‌های اروپایی، اسپانیا، ایتالیا و آلمان بیشترین مبتلا را در میان کشور‌های اروپایی دارند.

آمریکا با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مبتلا، رتبه نخست ابتلا را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است؛ همچنانکه آمار قربانیان ناشی از این ویروس در آمریکا به بیش یکصد هزار نفر رسیده است.

آمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون ۶,۵۹۰,۳۲۹ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار