معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

انجام فاز اول مطالعات پلاسمادرمانی در کشور

جان بابایی گفت: فاز اول مطالعات پلاسمادرمانی بر روی افراد مختلف در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در جلسه کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید۱۹ که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقات متعددی درباره عوارض ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص عوارض ریوی، کلیوی و قلبی انجام شده که به تفصیل بررسی شده و نتایج این یافته‌ها در دستورالعمل جدید درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آینده اعلام خواهد شد.

او افزود: تمام دستورالعمل‌های تدوینی وزارت بهداشت برای بیماری کرونا برای بار هفتم بازنگری شده و تکلیف داروی فاویپیراویر در این دستورالعمل مشخص شده است.

جان بابایی گفت: در حال حاضر مطالعات فاز اول پلاسمادرمانی بر روی افراد مختلف در کشور انجام شده است. نتایج این روش در ۶۰ بیمار آماده شده و بررسی این درمان در ۲۵۰ بیمار ادامه دارد که نتایج آن اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: یافته‌های جهانی درباره کرونا لزوماً برای ما کارساز نیست


معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون در مورد داروی رمدسیویر به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم و بررسی‌ها در حال انجام است. در مورد تاثیر داروی کلرکین در بهبود کووید ۱۹ نیز تحقیقاتی انجام شده که از نتایج آن در پروتکل جدید درمان کووید ۱۹ استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.