چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشور را در انتصاب مدیران زن دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان رتبه سوم کشور را در انتصاب بانوان در پست های عالی و میانی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، از کسب رتبه سوم کشور در انتصاب مدیران زن یاد کرد و اظهارداشت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 30 درصد از پست های میانی و عالی به بانوان، هم اکنون بیش از 21 از درصد از این امر محقق گردید.

او به انتصاب مدیران زن برای مهمترین دستگاه‌های اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: ۴۷ نفر از اعضای شورای شهر و روستای استان و همچنین یک نفر از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی گذشته از زنان بودند.

عباسی اضافه کرد: هم اکنون ۱۸هزار و ۱۸۲نفر از بانوان استان سرپرست خانوار و بدسرپرست هستند که باید برای رفع مشکل این قشر برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال، رفع مشکلات مالی انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت استان و همچنین کشاورزی بودن شغل مردم و عشایرنشین بودن بخشی از مردم، توجه به جایگاه اشتغال زنان به خصوص زنان روستایی یک ضرورت است.

پریسا جلیل پور مدیرکل امور بانوان و خانواده چهارمحال و بحتیاری نیز با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهد، افزود: تدوین سند ارتقا زنان و خانواده با هدف شناسایی وضعیت زنان و خانواده و ارزیابی برای رفع کاستی و مشکلات تهیه شده است.

او افزود: با تصویب این سند تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به استفاده و اجرای این سند در راستای ارتقاء شاخص زنان و خانواده هستند.

جلیل پور به بررسی آسیب‌های حوزه زنان در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح نقشه راه، ترسیم شده است.

او بروز رسانی سند و همچنین بررسی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده را یادآور شد و گفت:برای اجرای این طرح تخصیص اعتبار ملی نیاز است.

جلیل پور با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در استان، گفت: توانمندسازی، ایجاد اشتغال و تامین معیشت خانواده برای این قشر ضروری است.

او گفت: هم اکنون طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دست اجراست و باید برای رفع مشکل درمان و سلامت این قشر زمینه برای استفاده از بیمه تکمیلی با شرکت‌های بیمه انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده چهارمحال و بختیاری از تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان سرپرست خانوار، زنان کارآفرین و اعضای شورای شهر استان خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۶۲ کارگاه آموزشی اشتغال زنان روستایی، کارگاه آموزشی کودک و فضای مجازی در استان تشکیل شده است.

او به اجرای ۱۵ تفاهمنامه و طرح برای ارتقاء جایگاه زنان و خانواده در سالجاری اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سند ارتقاء زنان و خانواده استان آیینه پبش رو برای ارتقاء جایگاه زنان است.

علی شهریارپور افزود: با استفاده از این سند می‌توان از ظرفیت جامعه زنان استفاده کرد.

او به قابلیت‌ها و ظرفیت زنان در تمام بخش‌ها تاکید کرد و گفت: زنان در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف از جمله علمی، پژوهشی، کاربردی، فناوری نوین و اصلاح و گسترش نظام آموزشی فعالیت داشتند.

به گفته شهریارپور، ۴۱ درصد کارمندان استان را زنان تشکیل می‌دهند.

او به فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و انتظامی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در این عرصه‌ها در چندسال گذشته بارز بوده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار