ادعای آمریکا درباره اعزام جنگنده‌های روسیه به لیبی

ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا در ادعای جدید خود با انتشار عکسی، جنگنده‌های مستقر در لیبی را به کشور روسیه نسبت داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه ستاد فرماندهی نیرو‌های آمریکا در آفریقا با انتشار تصاویری از جنگنده‌های میگ-۲۹ روسیه مدعی شد که روسیه به منظور پشتیبانی از نیرو‌های مسلح  خود در لیبی هواپیما‌های جنگنده به این کشور اعزام کرده‌ است.

استفن تاون‌سند، رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا در بیانیه‌ای مدعی شد: «روسیه به طور مشخصی سعی در تقویت حضور خود در لیبی دارد. آنها با استفاده از گروه‌هایی مانند گروه واگنر که تحت حمایت دولت هستند، به تلاش برای گسترش پایه‌های نظامی خود در منطقه می‌پردازند.»  

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا مدعی شد روسیه نگران این نیست که برای لیبی چه اتفاقی می‌افتد و تنها تقویت پایه‌های نظامی خودش را مدنظر قرار داده ‌است.

جفری هاریگیان، فرمانده نیروی هوایی آمریکا نیز در این باره مدعی شد: «اگر روسیه در لیبی مستقر شود، گام بعدی او استفاده از سامانه بازدارنده فعال خواهد بود. اگر چنین روزی فرا رسد منطقه جنوب اروپا نگرانی عظیمی خواهد داشت.»

ادعای آمریکا درباره اعزام جنگنده‌های روسیه به لیبی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار