بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۹ چه زمانی برگزار می‌شود؟

معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان برگزاری بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۹ در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

احسان جمالی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: تاکنون المپیاد علمی دانشجویی در ۲۴ دوره برگزار شده و مقرر بود بیست و پنجمین دوره آن امسال برگزار شود که با شیوع ویروس کرونا تغییراتی در روند اجرای آن به وجود آمد.

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: برای برگزاری بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با توجه به وضعیت کشور ، مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس و همچنین مشکلات دانشگاه‌ها برنامه جدیدی تنظیم شد.


بیشتر بخوانید: تصمیمات جدید دانشگاه تربیت مدرس برای بازگشایی‌ خوابگاه‌ها


معاون فنی سازمان سنجش اظهار کرد: اگر بخواهیم مثل روال سابق علاوه بر آزمون کارشناسی ارشد، آزمون غیرمتمرکز را در مناطق ۱۰ گانه برگزار کنیم برای دانشگاه‌ها و داوطلبان مشکلات و معضلات زیادی ایجاد می شود.

او با بیان اینکه تصمیمی برای حذف المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۹۹ اتخاذ نشده است، ادامه داد: تغییرات جزئی در مسیر انتخاب نفرات برتر برای آزمون نهایی المپیاد انجام خواهد شد و تصمیم گرفته ایم که در آزمون کارشناسی ارشد نفرات برگزیده بیشتری نسبت به سنوات گذشته انتخاب شوند. آزمون غیرمتمرکز مناطق ۱۰ گانه برگزار نمی‌شود و اگر دانشجویانی وجود دارند که واجد شرایط بوده و سال سوم هستند به آن‌ها توصیه می‌شود که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند.

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: با این رویه پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نفرات برگزیده بیشتری نسبت به سنوات گذشته انتخاب می شوند و ما اکنون در حال طراحی مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور هستیم. امسال  به جای برگزاری مرحله نهایی در تهران، این مرحله در قطب‌های آموزشی برگزار خواهد شد. این موضوع فقط یک سناریو است و با توجه به شرایط کشور تصمیم گیری  نهایی را انجام خواهیم داد.

برگزاری المپیاد علمی دانشجویی بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 

جمالی در ادامه درباره زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی بیان کرد: آزمون نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و مشخص شدن نفرات برتر در رشته‌های المپیاد برگزار خواهد شد. آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ هفته اول مردادماه برگزار می‌شود و نتایج اولیه نیز در اوایل شهریورماه مشخص خواهد شد. پیش بینی ما این است که مرحله نهایی المپیاد را با تغییر در مکان برگزاری، برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم که ما المپیادغیرمتمرکز را که میخواستیم امتحان بدیم حتما باید مشعول به تحصیل باشیم الان که این المپیاد غیر متمرکز برگزار نمیشه و بهصورت کارشناسی ارشد است وبه مرداد ماه افتاده هست حتما باید مشغول به تحصیل باشیم یا خیر .
آخرین اخبار