ریابکوف: روسیه هیچگاه برای لغو تحریم‌ها از آمریکا درخواست نخواهد کرد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا به جای کمک به شهروندان خود در بحران شیوع ویروس کرونا، همچنان بر وضع تحریم‌های ضد روسی متمرکز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از سیاست‌های تحریمی آمریکا در بحران شیوع کرونا اعلام کرد کشور‌های غربی باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم و اغلب به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. ریابکوف افزود این تحریم‌ها نه تنها برای اقتصاد روسیه بلکه برای اقتصاد کشور‌های غربی و آمریکا نیز زیان‌بار خواهد بود. این دیپلمات ارشد افزود سیاستمداران غربی باید وخامت شرایط اقتصادی و محرومیت شهروندان خود در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را عمیقا مورد بررسی قرار دهند.

ریابکوف یادآور شد اگرچه آمریکا در کانون شیوع ویروس کرونا قرار دارد، اما برخی سیاستمداران آن بر سیاست‌های ضد روسیه تمرکز کرده‌اند. حتی در چنین شرایطی آن‌ها به جای آنکه بر چگونگی کمک به مردم خود بیاندیشند، به دنبال راهی برای اتهام زنی به روسیه و وضع تحریم‌های جدید هستند. این رویکرد انعکاس دهنده تفکر جنگ سرد است و نتیجه درگیری‌های سیاسی داخلی و مبارزات انتخاباتی در این کشور است.

این مقام وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد روابط روسیه و آمریکا دستخوش درگیری‌های سیاسی داخلی در این کشور است. بنا به گفته این دیپلمات روس، با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جدال‌های ضد روسی تشدید خواهد شد.

ریابکوف تاکید کرد روسیه هیچگاه برای لغو تحریم‌های آمریکا درخواست نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار