گل بنفشه را نمی توانید در اتاق نگهدارید کنید

یکی از زیباترین و متنوع‌ترین گل‌های بهاری، گل بنفشه است و به دلیل شرایط نگهداری آسانی که دارد می‌توان به راحتی آن را در منزل پرورش داد.

کاشت گل بنفشه، رایج‌ترین گل بهاریبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گل بنفشه یکی از گل‌هایی است که در فصل بهار کاشته می‌شود و به دلیل شرایط نگهداری آسانی که دارد به راحتی می‌توانید آن را در یک گلدان بکارید.

بنفشه در سال اول گل هایش زیبایی دو چندانی دارد و به دلیل انواع گوناگونی که دارد دارای رنگ‌های متنوعی است به همین دلیل یکی از گیاهان پرطرفدار برای زیباسازی پارک‌ها و فضای سبز است.

گیاه بنفشه به صورت خودرو در مناطق کوهستانی در قسمت شمال غرب کشورمان در مناطق مرطوب رشد می‌کند و گل‌های آن فقط در فصل بهار گل می دهد، گل‌هایی که علاوه بر زیبایی عطر خوشی نیز دارد.

بهترین زمان کاشت گل بنفشه اوایل شهریور تا اواسط پاییز است، برای کاشت آن یک گلدان مناسبی را انتخاب کنید، البته می‌توانید آن را در باغچه نیز بکارید، بذر تهیه شده را در یک گلدانی که تا نیمه از خاک پر باشد بپاشید سپس بعد از آن به اندازه نیم سانت کود پوسیده روی بذر‌ها می‌ریزیم.

بعد از کاشت بذر آن را آبیاری کنید تا سطح خاک مرطوب شود و تا زمانی که بذر‌ها جوانه نداده اند از تابش مستقیم نور خورشید به بذر‌ها جلوگیری کنید، زیرا در مقابل سوختگی بسیار حساس هستند.

بعد از دو هفته بذر گیاه بنفشه جوانه خواهد زد و زمانی که اندازه هر جوانه به ۲۰ سانت رسید زمان آن است که به بستر اصلی انتقال داده شوند.

کاشت گل بنفشه، رایج‌ترین گل بهاری

کاشت بذر به صورت مستقیم در همان محل اصلی نباید انجام شود، زیرا زمانی که بذر‌ها پاشیده می‌شوند به صورت نامنظم جوانه می‌زنند؛ توجه داشته باشید که گل بنفشه را نمی‌توان در داخل منزل نگهداری کرد برای رشد آن محیط مناسبی، چون بالکن را انتخاب کنید.

همچنین برای رشد خوب گل بنفشه در تابستان که هوا گرم است به صورت منظم آن را آبیاری کنید این گیاه در هوای خنک عمر و ماندگاری بیشتری دارد به طوری که این گل قادر به تحمل سرمای زمستان است و می‌تواند در زیر برف زنده بماند. گل بنفشه بهترین رشد را در دمایی بین ۴ الی ۱۳ درجه سانتی گراد دارد.

بیشتر بخوانید:

روش نگهداری و پرورش گیاه پپرومیایا قاشقی

همه چیز درباره خواص گیاه به لیمو + روش کاشت

چگونه در منزل هویج بکاریم؟

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، کاشت گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار