تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین با چاشنی کرونا + فیلم

رئیس جمهور آمریکا با امضای قانونی، خرید تراشه آمریکایی توسط شرکت چینی هوآوی را تحریم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای قانونی، استفاده از دارایی صندوق فدرال را برای خرید تجهیزات از شرکت‌های ارتباطی نظیر هوآوی که به ادعای مقامات آمریکایی، تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می‌شود، ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این قانون خرید تراشه آمریکایی توسط شرکت چینی هوآوی با اعمال محدودیت مواجه شده است.

وزارت ‌خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای مدعی شد که به منظور محافظت از امنیت ملی و انسجام شبکه‌های نسل پنجم در این کشور گام جدیدی برداشته شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دولت قانون تولید مستقیم خارجی در وزارت تجارت را گسترش داد تا شرکت هوآوی نتواند قوانین آمریکا را دور بزند و به این ترتیب، گام دیگری در جهت محافظت از امنیت ملی و انسجام شبکه‌های نسل پنجم برداشته شد.

وزارت بازرگانی چین در پاسخ به اقدامات اخیر آمریکا علیه شرکت فناوری هوآوی، اعلام کرد که تمام اقدامات لازم را برای صیانت از حقوق قانونی شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.


بیشتر بخوانید: فرمان جدید ترامپ علیه شرکت هوآوی


وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا قدرت ملی را به کار بسته است و از به اصطلاح امنیت ملی به عنوان بهانه‌ای برای کنترل صادرات و اقدامات دیگر سوء استفاده می‌کند و به سرکوب و محدود کردن شرکت‌ها در دیگر کشور‌ها ادامه می‌دهد و آنها را یک تهدید جدی برای امنیت زنجیره تامین جهانی معرفی می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عروس نمی تواند برقصد می گوید زمین کج است......
آمریکا خود اولین دارنده و تولید کننده تسلیحات شیمیائی میکروبی و ویروسی است جهان بمباران شیمیائی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را فرانموش نکرده.....تسلیحات غیرمتعارف و ممنوعه که توسط ارتش سنتکام آمریکا در آسیا و غرب آسیا و در خاورمیانه هنوز هم استفاده میشود را جهان هنوز بیاد دارد و می بیند.....
آخرین اخبار