ابراز نگرانی آمریکا درباره تقویت حضور نظامی روسیه در قطب شمال

یک مقام آمریکایی ضمن ابراز نگرانی در خصوص تقویت حضور ارتش روسیه در قطب شمال، آن را تهدیدی برای ناتو قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل مورفی، یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا گفته است تقویت حضور نظامی ارتش روسیه در منطقه قطب شمال تهدیدی برای خط دفاع ضد زیردریایی ناتو در اقیانوس اطلس است.

این مقام ضمن ابراز نگرانی در خصوص عملکرد روسیه در منطقه قطب شمال مدعی شد: چین و روسیه به طور فزاینده‌ای در تلاش هستند تا منافع آمریکا، غرب و متحدان آن‌ها را به چالش بکشند. منطقه قطب شمال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه روسیه زیرساخت‌های توسعه یافته‌ای را در منطقه قطب شمال ایجاد کرده است ادامه داد: مسکو سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ را به خلیج کُلسک ارسال می‌کند و اقدام به ایجاد ارتش قطبی کرده است.

مورفی مدعی شد ارتش قطبی روسیه منطقه گیوک مابین ایسلند و گرینلند را تهدید می‌کند.

اخیرا، سفارت روسیه در نروژ با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و انگلیس در دریا‌های نروژ و بارنتس [در نزدیکی قطب شمال] در بیانیه‌ای اعلام کرد افزایش تحرکات نظامی ناتو در قطب شمال به امنیت منطقه کمک نمی‌کند.

پیش از این گزارش شده بود که کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس از اول ماه مه رزمایش نظامی خود را در دریای نروژ آغاز کرده اند. این اقدام پس از آن انجام شد که مقامات آمریکایی اعلام کردند رقبای آمریکا همچون چین و روسیه در خلال همه‌گیری کرونا به طور فزاینده عزم دفاعی آمریکا را با چالش‌های دریایی و هوایی خود آزمایش کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار