تلگراف گزارش داد:

نگرانی انگلیسی‌ها از زیردریایی فوق پنهانکار روسیه

مقامات انگلیس درباره حضور زیردریایی فوق پنهانکار پیشرفته روسیه در آب‌های آتلانتیک شمالی نگران هستند.

نگرانی انگلیسی از زیردریایی فوق پنهانکار روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، چند مقام نظامی ناشناس انگلیس درباره حضور نوع جدیدی از زیردریایی فوق بی صدای کلاس ۶۳۶.۳ روسیه، که به عنوان کیلو کلاس شناخته می‌شود، در آب‌های انگلیس ابراز نگرانی کردند.

بنا به گزارش روزنامه تلگراف، این منابع مدعی شدند زیردریایی روسیه قادر است در آب‌های آتلانتیک شمالی بدون آنکه شناسایی شود، ناوگان انگلیس را رهگیری کند و بنابراین تهدیدی امنیتی برای این کشور محسوب می‌شود.

یک منبع ارشد نظامی به تلگراف گفت: فرمانده نیروی دریایی انگلیس باید به نبرد زیردریایی بپردازد. ما باید در انجام وظایف خود بهتر عمل کنیم. روس‌ها در مقایسه با ۱۵ تا ۲۰ سال پیش از مزیت افزایش چشمگیر در بودجه بخش تحقیق و توسعه برخوردار شده اند و به همین دلیل اکنون چنین زیردریایی کلاس جدید فوق بی صدای را تولید می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت فناوری جدید می‌تواند آسیب پذیری ناو هواپیمابر «اچ ام اس کوئین الیزابت»، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و زیردریایی هسته‌ای این کشور را به نمایش بگذارد. شش زیردریایی ارتقا یافته روسیه که برای نبرد‌های ضدزیردریایی و نیز ماموریت‌های شناسایی و گشت زنی عمومی طراحی شدند نیز پیش از این بکار گرفته شدند. بنا به این گزارش، کلاس جدید زیردریایی‌های روسیه از بی صداترین زیردریایی‌های دنیا محسوب می‌شوند و گفته می‌شود قادر به شناسایی زیردریایی دشمن در برد سه تا چهار برابر دورتر از نقطه حضور خود است. این زیر دریایی همچنین می‌تواند برای اهداف واقع در خشکی و زیر دریا استفاده شود.

پیشتر نیز مقامات انگلیس از پیشرفت‌های نظامی روسیه ابراز نگرانی کردند. لندن همچنین نگران است مسکو با خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تهدیداتی را علیه این کشور صورت دهد. انگلیس ضمن مقصر دانستن روسیه در خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ مدعی شد مسکو در حال تولید سامانه موشکی است که قادر از خاک اروپا را هدف قرار دهد.

روزنامه سان چندی پیش گزارش داد انگلیس قصد دارد همزمان با ذوب شدن یخ‌های قطب شمال برای جلوگیری از افزایش سلطه روسیه، ۸۰۰ نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند. وزیر دفاع انگلیس پیشتر گفته بود فعالیت زیردریایی‌های روسیه در این منطقه به اندازه فعالیت‌های این کشور در زمان جنگ سرد رسیده است و مقابله با آن کار درستی است. روسیه در حال بازگشایی پایگاه‌های شوروی است که سال‌ها بلا استفاده مانده بودند و افزایش فعالیت زیردریایی روسیه به این معناست که انگلیس باید از منافع خود حفاظت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار