بیانیه مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا در محکومیت حمله تروریستی بیمارستان کابل

مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا در محکومیت حمله تروریستی بیمارستان کابل بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا در محکومیت حمله تروریستی بیمارستان کابل بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ

به این سبب بر بنی اسرائیل لازم و مقرّر کردیم که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص]یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان‌ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است. (سوره مبارکه مائده ۳۲)

همان طور که مستحضرید، در روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ مصادف با ۱۲ مه ۲۰۲۰، در پی حمله تروریستی وحشیانه در بیمارستانی در کابل افغانستان، ده‌ها تن از نوزادان، مادران و زنان بارداری که در بیمارستان بستری شده بوده اند، به شهادت رسیدند.

حمله تروریستی به بیمارستان کابل، جنایتی با هدف کشتن زنان باردار شیعه‌ی هزاره بود. مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا، این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کرده، و از خداوند متعال برای شهدای این جنایت، علو درجات و برای مجروحین عافیت می‌طلبد. همچنین از خداوند متعال می‌خواهیم که به خانواده‌های این شهیدان، صبر عطا نماید.

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا

و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید: آن گاه که دشمنان [یکدیگر]بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید. (سوره مبارکه آل عمران ۱۰۳)

جنایت تروریستی بیمارستان کابل هیچ جایگاهی در تعالیم الهی و انسانی ندارد. حمله به شیعیان هزاره حمله به تمامی شیعیان جهان است. فریاد شیعیان جهان در اعتراض به سکوت بین المللی در واکنش به خون به ناحق ریخته شده‌ی شیعیان هزاره باید در سرتاسر جهان طنین انداز گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار