زاکانی در نشست کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی:

مجلس یازدهم باید فقر و فساد را منکوب کند

منتخب مردم قم در مجلس تاکید کرد: ماحصل مجلس یازدهم باید منکوب کردن فقر، فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشد.

ماحصل مجلس یازدهم باید منکوب کردن فقر و فساد باشدبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه ۲۷ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت تشریح سازوکار‌های تشکیل فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی، گفت: وضع کنونی کشور و شرایط حساس پیش رو، نیاز به یک تحول را ضروری کرده است.

زاکانی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید ویژگی‌های ممتازی مانند هویت انقلابی و مردمی را به خود اختصاص دهد، گفت: همین مسئله باعث شد تا اسم فراکسیون اکثریت مجلس به نام مردمی انقلاب اسلامی پیشنهاد شود و اهداف مردم و انقلاب را پیش بگیرد.

او تأکید کرد: باید به احیای مجلس دقت کرد؛ پارلمان لازم است در نجات اقتصاد ایران، تقویت زیرساخت‌های پیشرفت کشور، جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران در کنار رفع زشتی ها و کاستی های جامعه هدف گذاری کند.

زاکانی با معرفی احمد نادری منتخب دیگر مجلس یازدهم به عنوان دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مذکور اظهار کرد: اکثریت مجلس متشکل از نمایندگان نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس یازدهم است که بالغ بر دویست و هفت نفر از آنها متعلق به این ائتلاف هستند.

رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه اعضایی از جبهه پایداری که عضو ائتلاف نبودند، به عنوان اعضای ثابت فراکسیون حضور دارند، بیان کرد: با توجه به اقبال جمعی از مستقلان مجلس یازدهم برای حضور در فراکسیون، یک فراکسیون بالای دویست و چهل نفره به عنوان رئیس کمیسیون اکثریت مجلس خواهیم داشت.

زاکانی اظهار کرد: به علت وجود ویروس کرونا حضور تعدادی از اعضا در تهران ممکن نبود و مقرر شده تا از هر حوزه انتخابیه به ازای هر ۵ نفر، یک نفر به ائتلاف معرفی شود و در مجموع ۶۲ نفر به عنوان شورای موقت فراکسیون اکثریت مجلس معرفی شدند.

منتخب قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور ۵۹ نفر از ۶۲ نفر مذکور برگزار و چهار کارگروه تشکیل شد.

زاکانی گفت: کارگروه تنظیم برنامه مجلس یازدهم، تغییر آیین نامه مجلس، تغییر مؤلفه‌های تبصره ۱ ماده ۳۶ آیین نامه داخلی و کارگروه اجرایی تشکیل و رأی گیری شد.

او افزود: من به عنوان رئیس کارگروه اجرایی و محمدصالح جوکار به عنوان نایب رئیس و نادری و حاتمی منتخبان قم و کلیبر دبیران آن هستند.

زاکانی اظهار کرد: کارگروه چهارم به برگزاری جلسه مجدد شورای موقت و دو نوبت نشست فراکسیون موظف شده تا در جلسه اول فراکسیون هیئت رئیسه مجلس انتخاب شود.

رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه می‌توان از هشتم خرداد ماه به عنوان روز دوم برگزاری مجلس یازدهم نام برد، جلسه دوم فراکسیون بعد از ظهر هفتم خرداد ماه برای انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌شود.

او یادآور شد: البته همه اظهار‌ها برای نامزدی هیئت رئیسه پارلمان پیشنهادی است و نتیجه جلسه فراکسیون رسمیت دارد.

زاکانی اظهار کرد: پنج شنبه هفته آینده نشستی در صبح و بعد از ظهر برای نمایندگان خواهیم داشت تا همه رؤسا که در مظان ریاست و عضویت در هیئت رئیسه مجلس هستند با حضور اعضای شورای موقت برنامه‌های خود را ارائه کنند.

منتخب قم در مجلس یازدهم بیان کرد: انسجام و اهتمام در رسیدگی به امور مردم و مشکلات کلان کشور و حرکت در مسیر موفقیت اولویت مجلس است.

زاکانی درباره اولویت های مجلس یازدهم و تاثیر کرونا بر معیشت مردم گفت: مجلس بعدی باید مطلوب های مجالس گذشته را داشته باشد که یکی از ویژگی‌هایی که در گذشته وجود نداشت، برنامه بود.کارگروهی به نام برنامه در بخش اجرایی فراکسیون تشکیل شده تا برنامه‌هایی را برای چهار سال مجلس تدوین کند. این برنامه‌ها یک‌ساله، سه ساله و چهار ساله تنظیم شده که در برنامه یک‌ساله، شفافیت مجلس و تسری آن به حوزه‌های دیگر قرار داده شده است.

او ادامه داد: در کشور امکانات به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود و سعی خواهیم کرد موضوعاتی مانند بنزین یارانه و غیره را با برنامه توزیع کنیم و همچنین ایجاد زمینه مبارزه با قاچاق ایجاد به سر کار و اشتغال و تولید و جهش برنامه دیگر ماست.

منتخب قم درباره مدیریت جزیره‌ای ناشی از تشکیل چندین فراکسیون گفت: فراکسیون های سیاسی ناظر به رویکردهای کلان در کشور هستند و اهتمام جمعی برای تحقق سلسله اهداف را دنبال می‌کنند.

او تأکید کرد: فعلاً یک فراکسیون به نام فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی تشکیل شده و هدفش ایجاد و تشکیل هیئت رئیسه مجلس است. این چنین، در صحن هم رویکرد سیاسی واحد اتفاق می‌افتد و تضادی با فراکسیون اکثریت وجود ندارد.

زاکانی تصریح کرد: آقای لاریجانی اختیاراتی بیش از حد برای خود ایجاد کرده که طی آن عملاً هیئت رئیسه کاره‌ای نیست و کم تر تأثیرگذار است. اینکه رئیس مجلس بعدی فقط سخنگو خواهد بود، غلط است.

منتخب قم اظهار کرد: وظیفه ریاست مجلس، رهبری آرا و نظرهای داخل مجلس در رویکردها، مدیریت و هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی و خاص و معاونت هاست و همچنین در کنار مدیریت، باید صداقت داشته باشد و نمایندگی کند. چرا که مجلس در راس امور است نه رئیس مجلس.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وجود هیجان زدگی سیاسی در تشکیل فراکسیون‌های متعدد بیان کرد: هیچ فراکسیونی غیر از فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی ایران تا امروز تشکیل نشده است. فراکسیون‌های دیگر فراکسیون‌های تخصصی هستند و این فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی با هیچ یک از موارد تخصصی تعارضی ندارند. مردم به جریانی رأی دادند که اکثریت مجلس یازدهم آن را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: این جریان برای نظام مندی تفکر خود به واسطه اعلام افکارش در جهت اهداف و شعارهایش، نیازمند سازماندهی در قالب فراکسیون است. در همه ادوار، این فراکسیون‌ها پیش از آغاز مجلس جدید تشکیل می‌شده و وظیفه عمده آن، انتخاب هیئت رئیسه مجلس بوده است.

منتخب قم اظهار کرد: با آیین نامه جدید، هیئت رئیسه موقت نخواهیم داشت و پس از اداره پارلمان از سوی هیئت رئیسه سنی، هیات رئیسه اصلی در جلسه بعد، نشست را اداره خواهد کرد و هیجان زدگی و شتاب‌زدگی وجود ندارد.

او افزود: تا پیش از تصویب فراکسیون‌ها باید برای برگزاری فراکسیون و حضور در آن، چارچوب‌هایی را تعیین کنیم. ممکن است اعتبارنامه نمایندگان به دلایلی ایرادی داشته باشد. همچنین امکان وجود مفسده‌ای که شورای نگهبان بررسی ‌اش نکرده باشد، هست. در گذشته هم چنین اتفاقی افتاده است.

زاکانی اظهار کرد: از این جهت امر برجسته ای نیست و هر کدام از نمایندگان حاضر عزیزان ما هستند و ما ا از آنها استقبال می‌کنیم. بدون پیش داوری برای ما مهم است که از همه ظرفیت‌های مجلس مستقل استفاده کنیم.

منتخب قم درباره بررسی اعتبارنامه اصولگرایان بیان کرد: چون ائتلاف، از قبل اعتبارنامه‌ها را بررسی کرده،به بررسی شرایط اصولگرایان نیازمند نیستیم و اعتقاد داریم که اکثریت قریب به اتفاق مستقلان اوصاف برجسته‌ای دارند که می توانند عضو شاخص فراکسیون شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۲۱:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
هیچ وقت کسایی که باعث فقر شدن نمی بخشم
الان زن عموم برا پسرش لپ تاپ گرفته،میخواد برا دختر۹ساله اش هم بگیره،میخواستن براش طلا بگیرن گفته دوست ندارم...
اون وقت من ۱۶سالمه لپ تاب ندارم،داداشم تو این وضعیت گوشی نداره،طلا هم کلا یه گوشواره دارم که چندسال پیش گرفتم.
میگفتن درس بخونین برید سرکار وضعتون خوب میشه، ولی کو کار ،با کدوم جهیزیه برم خونه شوهر؟!
داداشم با کدوم پشتوانه ازدواج کنه؟!
خانواده پدرم به خاطر فقر حتی به ازدواج با من فکر هم نمیکنن،با اینکه وضعیتشون خوبه ولی تاحالا یه هزاری کمکمون نکردن،داداشم مشکل مادرزاد کلیه داره، پدرم بیماری اعصاب داره،مادرم مشکل قلب داره...
دلم از همتون گرفته...
خدا خودش به دادمون برسه، تنها امیدم خداست خودش دستمون بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نماینده جان // مدتیه انتخابات تموم شده
آخرین اخبار