بن سلمان برای نزدیک کردن کشور‌های هم‌پیمان به رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند

ولیعهد سعودی در چارچوب تلاش برای نزدیک کردن کشور‌های هم‌پیمان به رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور موریتانی خواسته است، با نتانیاهو در ارتباط باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه عربی ۲۱ به نقل از پایگاه «افریکا اینتلجنس» نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در دیدار با محمد ولد الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی در جریان سفرش به ریاض در فوریه گذشته تلاش کرد او را درباره لزوم ایجاد ارتباطات با تل آویو متقاعد کند.

این پایگاه افزود: «الغزوانی با این پیشنهاد بن سلمان درباره ارتباط با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل غافلگیر شد و به سرعت و با صراحت گفت: "این موضوع نیازمند سیاست واحد کشور‌های عربی در برابر اسرائیل است".

به نوشته پایگاه «افریکا اینتلجنس» عربستان در چارچوب تلاش برای حفظ دوستی خود با ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی می‌کند، کشور‌های دوست و همپیمان خود را به اسرائیل نزدیک کند.

این پایگاه نوشت: سفر الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی به ریاض به خوبی پیش نرفت؛ زیرا بن سلمان در حضور الغزوانی از محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور سابق (موریتانی) تجلیل کرد و این موضوع در عرف دیپلماتیک اقدامی اشتباه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار