فارس، همچنان پیشتاز تهیه تست کروناویروس در کشور

دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لحاظ تعداد انجام تست کرونا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هفتاد و پنجمین نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، اظهار کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت، همچنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لحاظ تعداد انجام تست کرونا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه نخست قرار دارد.

او، گزارشی از نشست مشترک معاونت بهداشت دانشگاه با مسئولان شهرداری و مترو شیراز در راستای پیش بینی‌های ضروری برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری ارائه داد.

محمدرضا حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دیگر عضو این نشست بود که پیرامون تعداد درخواست‌های ثبت شده ملزومات پزشکی در سامانه «مدک» سخن گفت.

عبدالحسین فرح بخش مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حراست نیز در این نشست در مورد ثبت نمونه‌های انجام شده برای اتباع خارجی ساکن شیراز و دیگر شهرستان‌ها توضیحاتی ارایه داد.

محمدرضا کریمی معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز وضعیت بیماری کووید ۱۹ در لارستان و اقدامات ضروری بهداشتی برای مردم شهرستان، ارزیابی‌های تیم اعزامی دانشگاه از نقاهتگاه، مهاجران افاغنه شهرستان، ارایه آموزش همگانی، رعایت اصول بهداشتی در مراکز خرید بزرگ شهر، ضدعفونی کردن شهر از سوی شهرداری و بررسی فرودگاه بین المللی لارستان را اعلام کرد.

مردم حتما از ماسک استفاده کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا پیش از ورود به مترو و تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در شهر، از ماسک استفاده کنند.

مهرزاد لطفی با تاکید بر استفاده مردم به ویژه مسافران حمل و نقل عمومی از ماسک گفت: استفاده از ماسک پیش از ورود به وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو و اتوبوس در صورت بازگشایی الزامی است.

او با قدردانی از عملکرد معاونت بهداشت و کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه برای ارزیابی علمی و فنی شهرستان لار در زمینه بیماری کووید۱۹، از تلاش‌های محمدرضا کریمی معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه و علیرضا میراحمدی زاده عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه در ابن زمینه تقدیر کرد.

او اقدامات انجام شده برای جمعیت افغانستانی‌های ساکن شهرستان لار و مسافران پرواز‌های ورودی به این شهر از کشور‌های همسایه را بررسی کرد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند و مقرر شد تا گزارشی از اقدامات انجام شده در لارستان از سوی تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به معاون بهداشت وزارت بهداشت ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار