دعوت نخست وزیر جدید عراق از وزیر خارجه انگلیس

مصطفی الکاظمی از وزیر خارجه انگلیس دعوت کرد تا به بغداد سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روداو، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق امروز سه شنبه از دومینیک راب، نخست وزیر انگلیس رسما دعوت کرد تا به بغداد سفر کند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق صادر شده، آمده است: الکاظمی تماسی تلفنی را از دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس دریافت کرد که طی آن، وزیر خارجه انگلیس انتخاب مصطفی الکاظمی را به سمت نخست وزیری تبریک گفت.

به نوشته این پایگاه خبری، دومینیک راب در این تماس تلفنی بر ادامه شراکت و همکاری‌ها میان انگلیس و عراق و نیز مقابله با تهدیدات مشترک و در رأس آن جنگ علیه تروریسم تأکید کرد. در این تماس تلفنی دومینیک راب اعلام کرد انگلیس حامی دولت عراق از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نیز پشتیبان این کشور در تلاشهایش در مقابله با همه گیری ویروس کروناست.

از سوی دیگر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از توسعه روابط میان دو کشور به شکلی که منافع متبادل را محقق کند استقبال کرد و از دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس رسما دعوت کرد تا از عراق دیدن کند. وزیر خارجه انگلیس نیز در پاسخ اعلام کرد در نزدیکترین زمان ممکن به عراق سفر خواهد کرد.

پیشتر نیز رسانه‌ها از گفت و گوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق خبر داده بودند. کاخ سفید اعلام کرده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تلفنی گفتگو کرده تا انتخاب وی را به سمت نخست وزیری تبریک بگوید.

ترامپ در این تماس تلفنی از حمایت آمریکا از عراق در برابر همه گیری ویروس کرونا سخن گفت و بر تلاش‌های مشترک آمریکا و عراق برای شکست داعش تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۳:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکای مادر داعش از حمایت برای نابودی داعش حرف می زنه!!!!!!
چطور این وعده باور پذیره؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه این که عراقیها چشمشان را به روی خون عزیز انشون ببندند بزارند همیشه جوانانشان به مسلخ برود این همون وعده آمریکا یی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
این هم موندنی نیست
آخرین اخبار