دولت جدید عراق اولین جلسه خود را برگزار کرد

دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی امروز پنج‌شنبه اولین جلسه خود را برگزار و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی امروز اولین جلسه خود را برگزار کرد.
 
دفتر اطلاع رسانی دولت عراق اعلام کرد که دولت جدید این کشور اولین جلسه خود را به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار کرد و طی آن تصمیماتی از جمله اختصاص هزار دینار برای توزیع بین ۱۰۰ هزار نفر از بودجه مهاجرت و مهاجرین را اتخاذ کرد.
 
در همین حال ساعاتی بعد پایگاه السومریه به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق خبر مربوط به برگزاری این نشست را تکذیب کرد.
 
بر اساس این گزارش، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق تاکید کرد آنچه امروز انجام شد فقط مراسم جابه‌جایی دولت قبل و جدید بود که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

پارلمان عراق شب گذشته پس از رأی گیری درباره بیشتر نامزدان پست‌های وزارتی، به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق رأی اعتماد داد. مصطفی الکاظمی همچنین با کسب رأی اکثریت پارلمان، رسما به عنوان نخست وزیر این کشور کار خود را آغاز کرد.

نمایندگان حاضر در جلسه، به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق از مجموع ۲۱ وزارتخانه به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد و از موافقت با ۴ وزیر پیشنهادی خودداری کردند.

همچنین در این جلسه، تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی، به وقت دیگری موکول شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به امیداینکه در راه خدمت به ملت عراقی وساختن عراقی مستقل وآبادموفق باشندان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی امریکا از کسی حمایت کنه معلومه دست نشانده خودشه
آخرین اخبار