سی‌ان‌ان: بازگشت به روند عادی در زمینه اشتغال در آمریکا به سال‌ها زمان نیاز دارد

سی‌ان‌ان در گزارشی سقوط ناگهانی اقتصاد آمریکا را کم‌سابقه خواند و اعلام کرد بازگشت به روال عادی اشتغال زمان زیادی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان اعلام کرد روند اشتغال در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ در آمریکا به شدت روند نزولی به خود گرفت و ناگهان سقوط کرد، در سطحی که پیشتر هیچگاه شاهد آن نبوده‌ایم.

این در حالی است که در زمان فروپاشی اقتصادی طی ماه‌های ژانویه ۲۰۰۸ تا دسامبر سال ۲۰۰۹، در مجموع ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی از دست رفت. اما طی ماه‌های مارس تا آوریل سال ۲۰۲۰, این رقم ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی را شامل شد. کارشناسان اعلام کرده‌اند بازگشت به روند عادی به سال‌ها زمان نیاز دارد.

سی‌ان‌ان همچنین اعلام کرد میزان بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح از دهه ۱۹۳۰ رسیده است. در حالی که نرخ بیکاری نشان‌دهنده عمق فاجعه ناشی از شیوع ویروس کروناست، باید گفت تنها ظرف یک ماه یعنی ماه آوریل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا از دست رفت و نرخ رسمی بیکاری در آمریکا به ۱۴.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که ارقام واقعی بیکاری بالاتر از این است، زیرا افراد زیادی به سبب شیوع کرونا مجبور شده‌اند شغل خود را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار