تصویربرداری هوایی آمریکا از میدان‌های نفتی شرق سوریه

پس از ورود چند خودروی زرهی آمریکا از عراق به منطقه «الشدادی» در حسکه سوریه، نیرو‌های آمریکایی به وسیله پهپاد از چاه‌های نفتی جنوب این استان تصویربرداری کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پنج خودروی زرهی متعلق به اشغالگران آمریکایی از مرز‌های عراق، وارد میدان‌های نفتی «الجبسه» واقع در «الشدادی» در جنوب استان حسکه شده‌اند.

به گفته این خبرگزاری، عناصر آمریکایی در میدان‌های نفت و گاز در ایستگاه‌های «الکبیبة، غونا و حویزیة» گشت‌زنی انجام دادند و به وسیله پهپاد از چاه‌های نفتی و اطراف آن تصویربرداری کردند. با پایان این مأموریت، خودرو‌های زرهی به عراق بازگشتند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، هواپیمای باری بزرگ آمریکا هم برای دومین بار در ۴۸ ساعت گذشته در پایگاه غیر قانونی «القسرک» نزدیک شهرک «تل بیدر» در شمال شهر حسکه فرود آمد، به مدت سه ساعت در پایگاه توقف داشت و پس از آن به سوی مکان نامعلومی حرکت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نیرو‌های آمریکایی در حال تقویت حضور غیر قانونی خود در منطقه «الجزیره» سوریه در شرق فرات و در حال سربازگیری از ساکنان محلی هستند.

از یک سال پیش تاکنون و به دنبال تهاجم نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، حضور نظامیان آمریکایی در اطراف میدان‌های نفتی سوریه محدود شده است و مسئولان آمریکایی بار‌ها اذعان کرده‌اند که برای نفت سوریه در این منطقه حضور دارند.

ارتش روسیه نیز گزارشی تفصیلی درباره فعالیت‌های آمریکا برای قاچاق نفت در بخش شرقی سوریه منتشر کرد. این گزارش با استناد از اطلاعات ماهواره‌ای نشان داد که سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پنتاگون، وزارت دفاع این کشور و پیمانکاران خصوصی ارتش آمریکا در همکاری با شبه نظامیان کرد و شرکت‌های نفتی در حال خارج کردن نفت سوریه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار