گلوبال تایمز: تنش تجاری چین و آمریکا رو به وخامت است

گلوبالتایمز طی گزارشی به تنش تجاری بین آمریکا و چین می‌پردازد و تاکید می‌کند که این روند در سایه بحران کرونا رو به وخامت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه گلوبال تایمز طی گزارشی به تنش‌های تجاری اخیر بین آمریکا و چین پرداخته و تاکید کرده که در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا و علی‌رغم تلاش آمریکا، هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین وجود ندارد.

در این گزارش تاکید شده: «در حالی که چند ماه پیش جهان شاهد کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین بود و همین مسئله باعث گردش اقتصادی بهتری در جهان شده بود، اما خیلی زود در پی شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی این موقعیت اکنون از بین رفته و اکنون پکن و واشنگتن انتظار یک توافق تجاری دیگری را دارند که رسیدن به آن بسیار مشکل به نظر می‌رسد».

گلوبال تایمز بخشی از اوضاع نامناسب اقتصادی امروز را متوجه آمریکا و پاسخ نامناسب این کشور به شیوع ویروس کرونا می‌داند. این نشریه همچنین آمریکا را به واکنش‌های متناقض و آزاردهنده در مقابل شیوع ویروس کرونا، متهم کرده است.

این گزارش در ادامه افزوده که رفتار اخیر آمریکا در بحبوحه ویروس کرونا، وفاداری واشنگتن به یک توافق تجاری را شدیدا مورد سوال قرار داده و اینکه تاکید کرده که پکن به طرف آمریکایی و اجرای تعهدات از سوی او بسیار بدبین شده است.

روز سه‌شنبه گذشته گزارشی از کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین منتشر شد که بر اساس آن احتمال عدم توانایی چین به اجرای تعهدات خود در سایه شیوع ویروس کرونا، مورد بررسی قرار گرفت. براساس توافق‌نامه‌ای که پیش از این مورد توافق قرار گرفته، چین متعهد شده تا واردات خود از آمریکا را تا مبلغی معادل با ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

گفتنی است، همزمان درگیری‌های لفظی بین مقامات دو کشور بر سر شیوع ویروس کرونا بالا گرفته است. واشنگتن بارها چین را به مخفی‌کاری درباره ویروس کرونا متهم کرده، در حالی که پکن این ادعا را رد کرده و آمریکا را دروغگو خطاب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار