تحلیلگر لبنانی: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده است

یک تحلیلگر لبنانی طی مصاحبه تاکید کرد که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران به خروج بخشی از نیرو‌های نظامی این کشور از منطقه انجامیده و شکست خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رائد المصری، استاد علوم سیاسی و روابط خارجی دانشگاه آمریکایی بیروت طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری اسپوتنیک، به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخت و تاکید کرد که تصمیم آمریکایی‌ها به خروج بخشی از نیرو‌های نظامی خود از منطقه در نتیجه شکست سیاست‌های این کشور علیه ایران بوده است.

المصری این را هم گفت که پس از آن‌که آمریکا نتوانست ایران را بواسطه فشار حداکثری متوقف کند، اکنون به گزینه‌های دیگری همچون  تفاهم روی آورده است.

المصری در این‌باره گفت: «تصمیم آمریکا به آتش‌بس علیه ایران، بعد از آن گرفته شده که ترامپ در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری قرار دارد و اینکه می‌خواهد پیروزی خود در این انتخابات را تضمین کند».

استاد علوم سیاسی دانشگاه بیروت همچنین رابطه نه چندان صمیمی آمریکا و عربستان طی هفته‌های اخیر را عامل دیگری می‌داند که در پی آن، سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر کرده است.

در پی سقوط شدید قیمت نفت خام آمریکا و منفی شدن آن برای ساعاتی، واشنگتن انتقادات خود را متوجه عربستان کرده و ریاض را عامل ضرر عمده خود در بازار نفت می‌داند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه مدعی شد: «زمزمه‌های تغییر رویکرد آمریکا در رابطه خود با ایران به گوش می‌رسد، چون ترامپ از اعمال فشار به ایران عاجز شده است. لذا رویکرد جدید آتش‌بس با ایران را در دستور کار قرار داده و مسیر تفاهم با ایران را در پیش گرفته است».

وی پذیرش دولت جدید عراق توسط آمریکا را یکی از دلایل ادعای خود ذکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار