فائز‌السراج: مجازات متجاوزان به طرابلس نزدیک است

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، تاکید کرد که به زودی انتقام تجاوز اخیر حفتر به طرابلس را می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی ضمن محکوم کردن حملات اخیر نیروهای تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس، تاکید کرد که مجازات متجاوزان امری قطعی است و در آینده‌ای نزدیک روی خواهد داد. السراج با خط‌ونشان کشیدن برای خلیفه حفتر تصریح کرد که اقدامات دولت وفاق ملی لیبی بازدارنده است.

فائز السراج طی اظهاراتی در واکنش به حملات هوایی اخیر نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، گفت: «ما به متجاوزان تاکید می‌کنیم که مجازات در راه است و پاسخ در میدان نبرد بازدارنده و دردناک خواهد بود».

وی در ادامه این را هم گفت که: «تجاوز مکرر به محله‌های مسکونی اقدامی از روی ترس است که در نتیجه شکست‌های پیاپی شبه نظامیان متجاوز در میدان نبرد صورت می‌پذیرد».

همچنین در ادامه واکنش به جنگ‌افروزی‌های خلیفه حفتر در میدان نبرد لیبی، محمد الطاهر سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی، حمله اخیر نیروهای حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌خوانند به نزدیکی سفارت‌های ایتالیا و ترکیه را محکوم کرد. وی این حمله را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند.

در پی حمله روز یکشنبه ارتش ملی لیبی به فرودگاهی در نزدیکی طرابلس، ۲ غیرنظامی جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

لیبی پس از سقوط معمر القذافی همواره صحنه جنگ و خون‌ریزی بوده، دولت وفاق ملی لیبی که مورد پذیرش جامعه بین‌المللی قرار دارد در طرابلس پایتخت این کشور ساکن است. در آن‌سو خلیفه حفتر که سودای حکومت بر لیبی را دارد، در شرق لیبی و شهر بنغازی ساکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار