اصابت چندین خمپاره به نزدیکی سفارت‌های ایتالیا و ترکیه در طرابلس

وزارت خارجه ترکیه و ایتالیا طی پیام‌های جداگانه‌ای از حمله خمپاره‌ای نیروهای تحت امر خلیفه حفتر به نزدیکی سفارت‌خانه‌های این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، چندین خمپاره جنگی در ساعات پایانی روز پنجشنبه به نزدیکی ساختمان سفارت ترکیه و ایتالیا در طرابلس، پایتخت لیبی برخورد کرد. 

هرچند که هنوز هیچ یک از نیروهای حاضر در لیبی مسئولیت این حمله را نپذیرفته‌اند، با توجه به حملات خلیفه حفتر به شهر طرابلس، ارتش ملی لیبی به ریاست حفتر متهم به این حمله خمپاره‌ای است.

سفیر ترکیه طی پیامی به خبرگزاری رویترز در رابطه با این حمله خمپاره‌ای گفت که یک موشک گراد به ساختمان دیوان عالی لیبی، در نزدیکی سفارت ترکیه برخورد کرده است که خمپاره‌های ناشی از این حمله متوجه سفارت ترکیه شده است.

وزارت خارجه ایتالیا هم طی پیامی توییتری از این حمله خمپاره‌ای خبر داد و  از جان‌باختن دست‌کم دو نفر طی این حمله گفت.

در این توییت همچنین آمده: «ایتالیا شدیدا حمله‌ نیرو‌های حفتربه طرابلس را محکوم می‌کند و این حملات نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و زندگی انسان‌ها است.»

 نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند از آغاز دور جدید عملیات هوایی علیه نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس خبر داده اند. این درحالی است که این نیرو‌ها اعلام کرده بودند که در ماه رمضان آتش‌بس موقت را اجرا خواهند کرد. دولت وفاق ملی پیشتر بارها تاکید کرده بود که حفتر به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار