مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

آموزش و پرورش باید از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی مصون باشد

حجت الاسلام و المسلمین دادگر گفت: آموش و پرورش به عنوان دستگاهی حاکمیتی مصون از بازی‌های جناحی برای تعلیم و تربیت کشور بکوشد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان  ۱۹ اردیبهشت، سالگرد حضور تاریخی معظم له در این دانشگاه را گرامیداشت داشت و گفت: سالروز حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ یادآور خاطرات شیرین و تاریخی برای نظام تعلیم و تربیت، و نقطه عطف و افتخار بزرگی برای نظام تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر تصریح کرد: تربیت تنها راه ظهور مختصات انسان طراز تمدن نوین اسلامی است. نقشه راه تحول در آموزش و پرورش با زیر نظام‌های شش گانه یک زنجیره منطقی دارد و مهمترین زیر نظام آن منابع انسانی و به تعبیر دقیق‌تر سرمایه انسانی است و آماده سازی و تربیت آن بر عهده دانشگاه فرهنگیان است.

او ادامه داد: لذا دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در نظام تربیتی در تعلیم و تربیت ارزش‌های اسلامی و انقلابی در آموزش و پرورش دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان خاطر با تاکید بر اینکه تضعیف دانشگاه فرهنگیان یعنی تقلیل نقش تمدنی معلمان در هویت سازی فرهنگی و تضعیف تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی در تعلیم و تربیت گفت: تردیدی نیست که عدم توجه جدی و عملی به دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را در دست یابی به تربیت معلم اسوه، امین و بصیر و مهذب با چالش مواجه خواهد کرد.

آموزش و پرورش باید از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی مصون باشد

غفلت در حوزه علوم انسانی اسلامی با تربیت معلم طراز انقلاب جبران  می‌شود

این مقام مسئول افزود: کم کاری‌ها و غفلت‌های موجود در حوزه علوم انسانی اسلامی با تربیت معلم طراز انقلاب و تربیت معلم مطلوب و کارآمد، تا حدود زیادی قابل جبران است.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی رویکرد‌ها و مسیر تحول در آموزش و پروش گفت: معتقدیم تحول در آموزش و پرورش باید با رویکرد تمدن سازی و مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سندتحول بنیادین پیگیری شود و دانشگاه فرهنگیان نیز باید نقش ویژه خود را در احیای تمدن اسلامی ایفا نماید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با طرح این مطلب که «آیا آموزش و پرورش به سوالات سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی توجه و تمرکز کرده است و می‌داند که چند درصد آن سئوالات مربوط به آموزش و پرورش است؟ » بیان کرد: دستگاه بزرگ آموزش و پرورش باید به نقش مهم خود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رهنمود‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در پیام روز معلم سال جاری مبنی بر اینکه «نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می‌یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌‌ای آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمی‌کند»؛ برای شکوفاسازی استعداد‌های دانش آموزان برای تحقق مناسب ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب و مکتب امامین انقلاب اسلامی توجه جدی‌تر کند.

آموزش و پرورش باید از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی مصون باشد

انتشار گزارش عملکرد بعد از حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه 

او تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان یک دستگاه حاکمیتی از بازی‌های رایج سیاسی و جناحی موجود در سایر دستگاه‌ها مصون باشد و با استفاده از ظرفیت همه نیرو‌های سالم و دغدغه‌مند انقلاب و با برخورداری از نگاه و روحیه انقلابی و اقدام و عمل جهادی در تعلیم و تربیت کشور آرمان‌های انقلاب اسلامی و نگاه تمدنی را دنبال کند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ضمن تاکید مجدد و یادآوری ثمرات و برکات حضور مقام معظم رهبری در این دانشگاه و اقدامات انجام شده در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان پس از این حضور تاریخی گفت: بعد از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقدامات مهم نرم افزاری خوبی را با کمک دانشجو معلمان دغدغه‌مند و استادان با انگیزه و برخی مدیران دلسوز و دفاتر نهاد نمایندگی در پردیس‌های استانی دانشگاه رقم زده است.

او در پایان از انتشار گزارشی در همین راستا خبر داد و گفت: بزودی گزارشی از اهم اقدامات اساسی و طرح‌ها و برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان مبتنی بر اساسنامه و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدایت‌های روسای محترم سابق و فعلی نهاد و همکاری مدیران محترم ارشد دانشگاه منتشر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار