دیدار گانتز و نتانیاهو درباره جزئیات کابینه ائتلافی

روسای حزب لیکود و حزب آبی‌و‌سفید رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه درباره آخرین جزئیات کابینه ائتلافی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی‌وسفید در روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و در رابطه با آخرین تغییرات و جزئیات کابینه ائتلافی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. از جمله مسائلی که در این گفت‌وگوها مورد بررسی قرار می‌گیرد، تمدید مدت زمان کابینه ائتلافی برای چهار سال است. 

پیش از این توافق شده بود که هر کدام از روسای دو حزب لیکود و آبی‌وسفید برای مدت زمان ۱۸ ماه مقام نخست‌وزیری را به دست بگیرند. بر اساس گزارش‌ها، توافق برای تمدید این کابینه برای مدت زمان یک سال و نخست وزیری شش ماهه برای هر یک از آن‌ها از مواردی است که احتمالا مورد توافق قرار بگیرد.

همچنین در پی استعفای وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی آن هم به دلیل انتقادات فراوان از وضعیت سلامت اراضی اشغالی، بحث در رابطه با آینده این پست نیز مورد صحبت قرار گرفته است. در حالی که گانتز قصد دارد پست وزارت بهداشت را از آن حزب خود کند، حزب لیکود اعلام کرده که مابه ازای این پست، گانتز باید از برخی دیگر از امتیازات صرف نظر کند.

در حالی که اراضی اشغالی خود را برای برگزاری انتخابات چهارم آماده می‌کرد، در آخرین لحظات توافق گانتز و نتانیاهو رسانه‌ای شد. این توافق در حالی حاصل شده که گانتز پیش از این گفته بود که به هیچ وجه حاضر نیست با فرد دروغگویی همانند نتانیاهو ائتلاف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار