رای الیوم: راهبرد اسرائیل و آمریکا در قبال منطقه به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید

روزنامه رأی الیوم با اشاره به آخرین تحولات لبنان و حملات اخیر رژیم صهونیستی به سوریه نوشت تل‌آویو و واشنگتن به اهداف خود در منطقه نمی‌رسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم، نوشت آیا همزمانی اقدام آلمان به تحریم حزب‌الله لبنان و متهم کردنش به تروریسم همراه با تشدید حملات اسرائیل به اهداف سوری آن هم با میانگین روزانه دو حمله تصادفی است؟ اهداف مورد نظر از این حملات خصمانه چیست؟ و پاسخ چه زمانی خواهد بود؟ 

او در این مطلب نوشت: برای ما همزمانی تصمیم آلمان در گنجاندن نام حزب الله در فهرست تروریسم و جرم اعلام کردن هرگونه حمایتی از این حزب همراه با گسترش حملات موشکی اسرائیل به اهدافی در عمق سوریه شامل شماری از پایگاه‌ها و مراکز مطالعاتی نظامی و انبار‌های تسلیحاتی، غافلگیر کننده نیست.

این تصمیم آلمان پس از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل و در چارچوب طرحی برای افزایش فشار‌ها به ایران و گروه‌ها و احزاب وابسته به آن در سوریه و عراق و لبنان و یمن و به ویژه با توجه به تنش فزاینده کنونی در منطقه خلیج فارس و موفقیت ایران در فرستادن ماهواره نظامی به فضا گرفته شده است.


بیشتر بخوانید:

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حلب

سوریه: تجاوز رژیم صهیونیستی به حلب از حریم هوایی پایگاه التنف رخ داد


راهبرد آمریکا، هرج و مرج آفرینی و فروپاشی اقتصادی در لبنان است تا به انقلاب علیه حزب‌الله منجر و به جنگ داخلی به رهبری برخی احزاب و شبه‌نظامیان راستگرایی که در پر کردن خلاء وزارتخانه‌ها و تشکیل دولت به ریاست حسان دیاب (نخست وزیر) شکست سختی خوردند، تبدیل و این حزب تضعیف و چه بسا خلع سلاح شود.

از تشدید حملات خصمانه اسرائیل به شرق سوریه و شمال آن روشن است که این حملات در چارچوب یک طرح خونین اسرائیلی و برخوردار از حمایت‌های آمریکا انجام می‌شود و از سرگرمی جهانیان به ویروس کرونا بهره گرفته شده است.

سردبیر رای الیوم افزود: این راهبرد اسرائیل و آمریکا به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید و ائتلاف ایران و سوریه، قوی‌تر و استوارتر از آن است که اولا چنین حملاتی در آن تأثیر بگذارد.کسی که به آمریکا پاسخ داد و پهپاد گلوبال هاوک آن را بر فراز تنگه هرمز سرنگون و به پایگاه عین الاسد آمریکا در پاسخ به جنایت ترور سپهبد قاسم سلیمانی و دوستش ابو مهدی المهندس حملات موشکی کرد در پاسخ به حملات مستقیم و غیرمستقیم اسرائیل هرگز تردید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
رای الیوم یه خبرگذاری اینترنتی هست. لازم نیست که بزرگش کنید
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۲:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خدا .با توجه به حملات مرتب اسرائیل به اهداف سوریه،ایران،وحزب الاه .جای سوال و تردید هست که چرا به این حملات پاسخی داده نمیشود .ایا پاسخ ندادن باعث جری تر شدن اسرائیل نمیشود؟.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۲:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خدا .با توجه به حملات مرتب اسرائیل به اهداف سوریه،ایران،وحزب الاه .جای سوال و تردید هست که چرا به این حملات پاسخی داده نمیشود .ایا پاسخ ندادن باعث جری تر شدن اسرائیل نمیشود؟.
آخرین اخبار