ثبت بیش از ۵ هزار درخواست بیمه بیکاری

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵ هزار و ۷۶۹ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از تعداد کل افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند،  ۶۳۳ نفر مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند.

او با بیان این که مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیکاری ۱۰ رسته شغلی از بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند افزود:  این بیمه مشاغل مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده ، مراکز مربوط به گردشگری  و مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی ، همچنین حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی  را شامل می شود.

اشرفی اظهار کرد: افراد می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیر دولتی ثبت کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.