ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ویروس کرونا تاکنون ۵ هزار و ۶۸۰ نفر در سامانه بیکاری استان ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خادمان بخش کارگران در در سطح استان در حال برگزاری است.

او افزود:  در بخش تولید با همراهی، هم افزایی و همدلی بین مسئولان تشکل‌های کار و کارگری و با رعایت پروتکل‌ها تلاش کردیم تا حد امکان جلوی بیکارشدن کارگران را بگیریم.

اشرفی ادامه داد: هدف ما حفظ صیانت از نیروی کار و تثبیت کار است در این راستا از ابتدای ورود کرونا به استان ۵ هزار و ۶۸۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: این افراد در ۱۳ رسته شغلی صنعت، کشاورزی و خدمات بوده که باید نسبت به تعطیلی بنگاه اقتصادی خود اقدام کنند در سامانه ثبت نام کردند ودر سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت برای تعیین تکلیف آن‌ها اقدام می‌شود و بسته‌های تشویقی و تسهیلاتی وجود دارد.

او افزود: توانمندسازی بخش تعاون از اولویت‌های ما است و در ایام کرونا تعاونی‌های استان نسبت به تغییر خط تولید اقدام کردند و در نهبندان و طبس بخشی از نیاز‌های کارگری در اقلام بهداشتی تأمین می‌شود و یکی از اقدامات که با سایردستگاه‌ها در حال انجام است شناسایی اقشار آسیب پذیر در بسته حمایت معیشتی است.

اشرفی تصریح کرد: در بخش تعاون با همه محدودیت‌ها ۷۴ تعاونی در استان با پیش بینی یک هزار و ۲۳۲ نفر فرصت شغلی با ۳ هزار و ۸۲۹ عضو به وجود آمد و در راستای مشاغل خانگی تسهیلاتی به استان در بانک رفاه کارگران و بانک توسعه رفاه تزریق شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد تسهیلات جذب شده که امید است فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیارتفظی
۰۹:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از بیکاری نتونستم دفترچه پرداخت کنم. به ما بیکاری تعلق میگیره بیمه رهنمای کنید