فعالیت بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی

حسین شری زاده رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در استان آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، حسین شری زاده رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۹۴، شهرستان ارومیه هفت سمن داشت که با برنامه ریزی‌های دقیق و هوشمند امروز توانسته ایم این رقم را به بیش از ۹۰ سمن در شهرستان ارومیه افزایش  دهیم، ادامه داد: با همکاری مراکز هلال احمر، سپاه، اداره آموزش و پرورش و بهزیستی جوانان شهرستان‌ها را شناسایی و دوره و کلاس‌های آموزشی برای جوانان استان آذربایجان غربی برگزار کنیم

رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان  آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد بطن این سازمان را تشکیل میدهد بطوری که امروز سمن‌های ما در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهی و اعتقادی و مذهبی فعالیت می‌کنند.

شری زاده با بیان اینکه سهمیه شهرستان ارومیه ۶۰ سمن است، گفت: امروز بیش از ۷۰ سمن در سطح شهرستان ارومیه بصورت فعال کار می‌کنند.

شری زاده از برگزاری بیش از ۳۴۰ کارگاه آموزش عمومی ازدواج توسط سازمان‌های مردم نهاد در سال ۱۳۹۸ در سطح استان خبرداد، ادامه داد: این کارگاه‌ها برای جوانان و زوجین در مناطق محروم و روستایی، کم برخودار و کم بضاعت برگزار گردید.

او گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان و کشور تمامی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی سازمان‌های مردم تعطیل است گفت: امروز سمن‌های ما با گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و پک‌های بهداشتی، تولید ماسک، تولید محتوا در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا همراه با کادر درمانی فعالیت می‌کنند.

شری زاده اظهارکرد: با فراهم شدن شرایط عادی و اجازه فعالیت سمن‌ها از سوی وزارت بهداشت، ۳۵ طرح و ۲۰ کارگاه مصوب سازمان‌های مردم نهاد آماده برگزاری هستند.

شری زاده در خصوص شناسه‌های سازمان‌های مردم نهاد گفت: تا کنون بیش از ۲۲ سمن شناسه دار در استان آذربایجان غربی داریم، افزود: امروز ما میتوانیم در بازه ۳۵ الی ۴۵ روز برای سمن‌ها شناسه دریافت کنیم.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.