کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، آیدین رحمانی  بمناسبت هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک این روز به فعالین این حوزه و قدردانی از آنان، با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی در بخش حمل و نقل صرفا یک متولی ندارد افزود: توسعه فرهنگ ایمنی در حمل و نقل یک امر اجتماعی است و می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلفی، چون آموزش و پرورش و رسانه‌ها بیش از پیش در این حوزه اقدام نمایند.

او گفت: انسان، جاده و خودرو سه رکن اصلی حمل و نقل بشمار می‌روند و ارتقای کیفیت آموزشی و فنی در این عوامل منجر به ایمنی مطلوب می‌گردد.

رحمانی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان گفت: اگر چه این خبر خوبی است، اما نباید فراموش کرد که کاهش تردد‌ها در دستیابی به این آمار سهم بسزایی دارد لذا کماکان باید در ارتقای فرهنگ حمل و نقلی کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: انسان کماکان رکن اصلی چرخه حمل و نقلی است و باید سازمان‌های مردم نهاد تخصصی با ورود به این حوزه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی بویژه فرهنگ تعاملی ایفای نقش کنند.

رحمانی افزود: تا زمانی که خود مردم برای ارتقای فرهنگ ایمنی حمل و نقل پای کار نباشند، جریمه و محدودیت کارساز نیست.

او گفت: از ورود سازمان‌های مردم نهاد و فعالین عرصه ارتقای فرهنگ ایمنی حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های مربوطه نیز باید برای تشویق دغدغه‌مندان این حوزه پای کار بیایند.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.