در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سیاست آموزش و پرورش، تقویت هنرستان‌ها است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سیاست آموزش و پرورش، تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش، تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است؛ بنابراین ظرفیت اصلی این تفاهم نامه مربوط به دوره‌های تربیت دبیر فنی است.

او افزود: قرار شد در برنامه پایه ششم، حدود ۵۰ درصد دانش آموزان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش درس بخوانند و مهارت کسب کنند. همچنین مصوبه‌ای در برنامه ششم پیش بینی شده است که دانش آموزان به جای تحصیل در رشته‌های نظری در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند تا بتوانند به راحتی وارد بازار شوند و از نظر آینده شغلی مشکلی نداشته باشند.

صالحی عمران درباره ورود دانش آموزان به دوره رشته‌های مهارتی و نیاز آن‌ها به دبیر مرتبط ادامه داد: دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، زیر مجموعه آموزش و پرورش است و از آن جایی‌که دانش آموزان بعد از ورود به رشته‌های مهارتی یعنی فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیازمند معلمان مربوطه می‌شوند، طبق این تفاهم نامه پیشنهاد شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتواند در رشته‌های مختلف، معلم فنی تربیت کند.

او بیان کرد: دانشگاه شهید رجایی، تعداد کمی معلم تربیت می‌کند و شاید از نظر کمی، ظرفیت کافی برای تربیت معلم و دبیر فنی نداشته باشد؛ این ظرفیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود داشت اعلام آمادگی کرده ایم و اکنون نیز آماده ایم چرا که آموزش متوسطه برای تربیت، به دبیر فنی نیاز دارد. تربیت معلم فرایندی پیچیده، مهم و دقیق است یعنی اول باید معلم را تربیت کرد و سپس نظام آموزشی را راه انداخت.

صالحی عمران تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دو بخش دخترانه و پسرانه در سراسر کشور، دانشجویان را در رشته‌های متعدد برای دوره‌های تربیت دبیر فنی و جذب آموزش پرورش برای حرفه معلمی آماده کند و با این تفاهم نامه قصد کمک رسانی به آموزش و پرورش را داشتیم که بتوانیم هدفمندتر این وظیفه را انجام دهیم؛ هدف اصلی این تفاهم نامه همکاری متقابل دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره دستاورد‌های این تفاهم نامه گفت: انتظار داریم تمامی کسانی که این تفاهم نامه را امضاء کرده اند از ظرفیت موجود در کشور استفاده کنند و با این وضعیت کمک زیادی به افزایش کیفیت آموزش مهارتی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش کنند.


بیشتر بخوانید:

اخذ مجوز ۲۴۴ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

هدف دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تربیت کارآفرین خوب است

پذیرش اولین گروه دانشجویان لبنانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

طرح فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در صنایع آغاز شد

تخصیص بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشابه سایر دانشگاه ها


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار