معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

پذیرش کودکان در مهد منوط به تایید ستاد ملی کرونا

فرید گفت: قرار شد مهدهای کودک با دو سوم نیروهای خود جهت ثبت نام کودکان باز شوند اما پذیرش کودکان در مهد نیاز به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آغاز فعالیت دوباره مهدهای کودک، اظهار کرد: مهدهای کودک جزء مشاغلی هستند که با شیوع کرونا بسیار متضرر شدند، که برای رفع مشکلات این قشر برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک غیر از پذیرش کودک فعالیت های دیگری دارند که باید انجام دهند، افزود: ثبت نام کودکان برای سال جدید، کارهای اداری مهد و غیره از جمله اقدامات مهدهای کودک است که غیر از پذیرش کودکان برعهده دارند.

فرید گفت: طبق رایزنی های انجام شده قرار شد مهدهای کودک با دو سوم نیروهای خود جهت ثبت نام کودکان باز شوند و کارهای اداریشان را انجام دهند اما برای پذیرش کودکان در مهد نیاز به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: زمان ثبت نام در مهدهای کودک باز است اما این راه اندازی مجدد می تواند از لحاظ روانی کمکی به مدیران مهدهای کودک کند. همچنین والدین می توانند به صورت تلفنی هم ثبت نام را انجام دهند اما اگر والدین به صورت حضوری قصد ثبت نام دارند باید با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد.


بیشتر بخوانید: مهدهای کودک می‌توانند فقط برای ثبت نام باز شوند 


وی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که به طور رسمی چه زمانی مهدهای کودک باز شوند، ادامه داد: ۸۵ درصد مهدهای کودک استیجاری هستند، معمولا به صورت ماهانه ثبت نام صورت می‌گیرد و مانند مدارس به صورت سالانه نیست به همین دلیل با محدودیت های اقتصادی روبه رو شدند و جزء مشاغل متضرر شناخته شوند.

فرید خاطرنشان کرد: از ۱۰ اردیبهشت بخش نامه مربوطه برای بازگشایی مهدها به منظور ثبت نام کودکان را به تمامی استان ها ابلاغ کردیم و از همان تاریخ اجازه بازگشایی دارند اما باید تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند همچنین ثبت نام در مهد مدت زمان خاصی ندارد و ما زمان نهایی را برای ثبت نام معین نکردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار