رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مطرح کرد؛

آخرین اقدامات دانشگاه تهران برای مقابله با ویروس کرونا

زارعی هنزکی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در بحران کرونا بحث پیشگیری، کندسازی روند اپیدمی، تشخیص و درمان از جمله کار‌های دانشگاه تهران برای مقابله با این ویروس بوده است.

زارعی هنزکی درباره اقدامات انجام شده برای بعد از دوران کرونا، گفت: جبران تبعات اجتماعی ناشی از ویروس کرونا توسط شرکت‌های مقابله با اپیدمی، حمایت‌های اقتصادی و توانمندی سازی شرکت‌های فعال در زمینه مقابله با کرونا ویروس از جمله وظایفی است که باید برای بعد از دوران کرونا انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه در بحث پیشگیری کرونا ۲۰ شرکت با ۱۱ گروه محصول فعالیت دارند، اظهار کرد: در طول دوران کرونا که مراحل کندسازی، تشخیص و درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۱۰ شرکت با ۷ گروه محصول فعال هستند. در بحث جبران تبعات اجتماعی (به ویژه در دانشکده‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و روان شناسی) و حمایت‌های اقتصادی تمام امکانات پارک علم و فناوری و دانشگاه را در اختیار گذاشته ایم تا برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات لازم انجام شود.

زارعی هنزکی درباره نقش صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا افزود: حدود ۳۷ درصد صندوق پژوهش و فناوری متعلق به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است، اگر بتوانیم تسهیلات کم بهره به شرکت‌ها اختصاص دهیم، این کار را انجام خواهیم داد.

او درباره بسته‌های حمایتی برای مقابله با ویروس کرونا، مطرح کرد: در بسته‌های حمایتی که اولین آن حمایت مالی است، دوستان بحث تعویق پرداخت اجاره و هزینه خدمات را انجام می‌دهند و از آنجایی که شرکت ما دولتی است، اجازه بخشیدن نداریم و پول‌ها به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، اما با این حال فرصتی ایجاد کردیم تا افراد بتوانند اجاره خود را دیرتر یا به صورت اقساطی پرداخت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینترنت‌های مورد استفاده در شرکت‌ها، افزود: اینترنت‌های فوق العاده پر سرعت به این شرکت‌ها به صورت رایگان اختصاص داده می‌شود، شارژ ساختمان‌ها از قبیل برق، آب، سیستم تاسیسات، تمیزکاری‌ها برای مدت ۶ ماهه بخشیده شده و تعرفه خدمات هم امسال به هیچ عنوان افزایش پیدا نمی‌کند، تسهیلات مادی را هرطور امکان پذیر بود فراهم می‌کنیم. همچنین ۱۵ الی ۱۶ شرکت را معرفی کرده ایم تا معاونت کمک رسانی کند و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم اگر بتوانیم تسهیلاتی ارائه کنیم از طریق صندوق پژوهش حتما این کار را انجام می‌دهیم. همچنین شروع به سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت‌هایی که محصولاتشان مرتبط با کرونا بود، کرده‌ایم.

زارعی هنزکی درباره حمایت‌های اداری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در پروسه امضای قرار داد افراد باید حتما حضوری اقدام می‌کردند که در حال حاضر این روند به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. عقد قرارداد‌ها و مطالبات شرکت‌ها را در اختیار یک تیم گذاشته ایم تا هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به روند تغییر فعالیت شرکت‌ها اظهار کرد: روند تغییر فعالیت شرکت‌ها به توصیه ما تسهیل می‌یابند؛ چرا که در بحث ویروس کرونا شرکت‌های فناوری به دلایل شاخصی مانند: چابک بودن، منعطف بودن و  سریع بودن عملکرد بسیار خوبی دارند.

او با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های فناوری محصولی داشته اند، اما با توجه به شرایط کرونا محصول دیگری را از نظر اقتصادی و کمک به کشور وارد بازار می‌کنند، اظهار کرد: چنین روندی را تغییر محور فناوری شرکت‌ها می‌نامیم و از آنجایی که زمان بر است، تیم واکنش سریع فناوری محوری را بررسی می‌کند و برای تعویض خط تولید یا استوار کردن تحقیقات و بررسی‌ها در جای دیگر آن‌ها را حمایت می‌کنند و مجوز می‌دهند.

زارعی هنزکی درباره حمایت از توسعه فعالیت‌های مجازی کسب و کار‌ها با توجه به ویروس کرونا، افزود: تیم ما با فروشگاه‌های اینترنتی همکاری می‌کند تا بتوانیم محصولات شرکت ‌هایمان را در آن فضا وارد کنیم و با اعتباری که داریم آن محصولات را به فروش برسانیم. اگر افراد قصد ایجاد یا فعالیت در صفحات مجازی را دارند ما آن‌ها را حمایت مالی می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به کمپین تبلیغاتی برای حمایت از ویروس کرونا، بیان کرد: کمپین‌های تبلیغاتی مانند تولید محتوا، ساخت تیزر تبلیغاتی، تبلیغ محصول، معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها از طریق کانال‌های رسمی، این گروه از افراد را به صورت رایگان حمایت خواهیم کرد.

زارعی هنزکی درباره بحث توانمندسازی مقابله با کرونا، گفت: در محور پنجم که بحث توانمند سازی است شرکت‌های ویژه مباحث کرونا با رعایت فاصله گذاری هوشمند حضور پیدا می‌کنند تا از طریق پلت فورم‌هایی که در اختیار داریم به صورت مجازی از مشاوران کسب و کار ما به صورت رایگان استفاده کنند.

او با بیان اینکه دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، مشاوره‌های روان شناختی به شرکت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا می‌دهد، مطرح کرد: سلسله رویداد‌های آموزشی به صورت مجازی در حال اجراست و چند روز پیش سمینار بازار مارکتینگ مجازی به میزان ۳ ساعت با حضور ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره شبکه سازی استراتژیک بین شرکت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا گفت: جلسات خاص سمیناری هیئت رئیسه پارک با شرکت‌ها و جلسات مجازی بین شرکت‌ها و مدیران پارک برگزار شد تا بتواند از نظر شبکه سازی شرکت‌های داخلی خودمان را به یک دیگر متصل کنند. حدود ۲۰۰ شرکت در اختیار داریم که ممکن است بعضی از آن‌ها به دلایل مختلف قصد مشارکت نداشتند، اما امروزه با میل باطنی علاقه زیادی به اتصال زنجیره دارند.

او درباره اخذ حمایت و پیگیری مشکلات شرکت‌ها از مراجع گفت: مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از شرکت‌های فناوری، محصول مورد نظر خود را در اختیار دارند، اما مجوز لازم را ندارند که در این صورت تیم واکنش سریع ما برای حمایت و هدایت از شرکت‌ها کمک رسانی خواهند کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات پیشگیری و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مقدار بسیار زیادی توزیع اقلام بهداشتی را انجام داده ایم و مراجعه کنندگان را غربالگری و تب سنجی کرده ایم. همچنین پارک به صورت منظم ضدعفونی می‌شود. در حال هماهنگ کردن و برنامه ریزی تست کرونا برای شرکت‌ها هستیم که امیدواریم تا یک الی دو هفته دیگر چنین اقدامی به نتیجه برسد.


بیشتر بخوانید:

خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی تا بهبود نسبی شیوع کرونا دایر نمی‌شوند

آخرین اقدامات دانشگاه الزهرا(س) برای مقابله با ویروس کرونا

اعتبار بین‌المللی کارنامه با حذف نمرات مردودی از بین می‌رود

مهلت ثبت نام وام دانشجویی در دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد

شرایط حذف ترم دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.