در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترس از کرونا باعث وخامت بیشتر شرایط می‌شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: ترس افراد از ویروس کرونا، وخامت شرایط را دو چندان می‌کند.

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ترس و اضطراب در شرایط بحرانی ویروس کرونا در میان همه افراد جامعه به شدت پدیدار شده است و ترس افراد از این ویروس، وخامت شرایط را دو چندان می‌کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در ماه‌های گذشته تعدادی از روان‌شناسان و مشاوران کشور به سامانه ۴۰۳۰ و ۱۳۷ پیوستند، تا مشکلات روانی ناشی از بیماری کرونا را برطرف کنند؛ برخی تصمیمات منطقی که بر پایه و مبنای شرایط بحرانی کرونا وجود دارد با مشاوره روان شناسان انجام می‌گیرد و افراد پس از طی شدن دوران نقاهت می‌توانند زندگی خود را با کیفیت‌تر ادامه دهند.

حاتمی افزود: مهارت، آموزش و در خانه ماندن از طریق روان‌شناسان و مشاوران برای هموطنان و افراد جامعه قابل لمس‌تر است؛ بنابراین افراد باید توجه داشته باشند در این روز‌های کرونایی سبک زندگی و برنامه‌های روزانه خود را تنظیم کرده تا زندگی آن‌ها با نشاط در منزل سپری شود.

او گفت: فعالیت‌های روزانه از جمله مطالعه، خواب، ورزش، تغذیه، تماشای تلویزیون و همچنین انجام کار‌های عقب افتاده می‌تواند باعث موفقیت افراد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار