الحشد العشایری: آمریکا به دنبال کنترل الانبار است

یکی از فرماندهان الحشد العشایری عراق از تلاش آمریکا برای در دست گرفتن کنترل استان الانبار خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، غانم العیفان، از سران سازمان الحشد العشایری عراق امروز چهارشنبه با بیان اینکه عناصر داعش که از سوریه فرار کرده اند، از عمق صحرای الانبار به عنوان اردوگاه‌های امن استفاده می‌کنند، گفت: آمریکا به دنبال تسلط بر استان الانبار است.

العیفان در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه عراق تصریح کرد: استان الانبار بخاطر صحرایی که عناصر فراری داعش از سوریه در آن حضور دارند، از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است. نیرو‌های داعش از صحرای الانبار به عنوان اردوگاه‌هایی ایمن استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها با محور مقاومت به منظور تسلط بر الانبار در حال درگیری هستند. آمریکایی‌ها به جز پایگاه عین الاسد، حضور زمینی دیگری (در خاک عراق) ندارند.

غانم العیفان که عضو شورای استانداری الانبار عراق نیز هست، روز گذشته هم از تحرکات مشکوک بقایای گروه تروریستی داعش در صحرای غربی این استان، همزمان با درخواست‌های سیاسی برای اخراج نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی از این استان خبر داد.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفته بود: بقایای گروه تروریستی داعش، فعالیت خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای در استان‌های الانبار و کرکوک و مثلث دیالی و صلاح الدین آغاز کرده اند.

این عضو شورای استانداری الانبار با هشدار درباره فعالیت هسته‌های خاموش داعش در این مناطق گفته بود: تهدید‌های داعش، نگرانی زیادی در معادله امنیتی کشور به وجود نمی‌آورد؛ اما در حقیقت، بقایای این هسته‌های خاموش و بقایای داعش و عدم حل و فصل این معضل، تاثیراتی منفی برای وضعیت امنیتی کشور به همراه خواهد داشت.

پیشتر رئیس شورای نجات در استان الانبار عراق درخصوص خواسته برخی طرف‌های سیاسی مبنی بر دور کردن نیرو‌های الحشد الشعبی از مناطق غربی عراق و همچنین خطرات بازگشت داعش به این مناطق هشدار داده بود.

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار