ادعای آلمان: چین از برلین خواسته است اظهارنظر‌های مثبتی درباره مقابله پکن با کرونا داشته باشد

وزارت کشور آلمان در نامه‌ای مدعی شد دیپلمات‌های چینی از مقامات این کشور خواسته‌اند درباره نحوه مقابله پکن با کرونا اظهارنظرهای مثبتی ارائه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت کشور آلمان در نامه‌ای مدعی شد دیپلمات‌های چینی بار‌ها از مقامات این کشور خواسته‌اند در خصوص اقدامات مقابله‌ای پکن در برابر شیوع ویروس کرونا اظهارنظر‌های مثبتی را منتشر کنند.

وزارت کشور آلمان در این نامه که به رویت رویترز رسید، مدعی شده است: «دولت آلمان از تماس دیپلمات‌های چینی با هدف تحت تاثیر قرار دادن مقامات برای اظهارنظر‌های مثبت درباره نحوه مدیریت پکن در شیوع ویروس کرونا در چین آگاه هستند.»

در ادامه این نامه آمده است «دولت آلمان این خواسته‌ها را جواب نداده است.»

با این حال در ادامه نامه وزارت کشور آلمان آمده است: «دولت تلاش‌های چین را برای مهار این بیماری به ویژه از ۲۳ ژانویه به بعد تایید می‌کند و این اقدام بدون آنکه پکن این درخواست را داشته باشد انجام شده است.»

همچنین در ادامه آمده است: «برلین به دولت چین گفته است شفافیت برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر مهم است.»، اما در ادامه اشاره نشده است که آیا به اعتقاد برلین، پکن در مسئله شیوع کرونا شفاف بوده است یا خیر.

این در حالی است که سفارت چین در برلین ادعا‌های مطرح شده در این نامه را غیرمعتبر و غیرمسئولانه اعلام می‌کند. وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این موضوع و در پاسخ به رویترز گفت پکن به طور فعال در تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله به شیوع گسترده کرونا همکاری می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: «چین اطلاعات خود را با سازمان جهانی بهداشت و سایر کشور‌ها به موقع و با روشی شفاف، مسئولانه و باز به اشتراک می‌گذارد و تجربه خود را در زمینه پیشگیری و معالجه این بیماری به همه طرف‌های درگیر منتقل می‌کند.»

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و بالا گرفتن وخامت اوضاع در کشور‌های اروپایی و آمریکا، دولت‌های این کشور‌ها به ویژه آمریکا تلاش کردند با متهم ساختن چین و القاء این تفکرات که پکن اطلاعات درستی از همه‌گیری کرونا و شیوه مبارزه خود با آن را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار نداده است نقص عملکرد خود را در این زمینه پنهان سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار