انصارالله: آنچه در جنوب یمن رخ می‌دهد بخشی از طرح سعودی-اماراتی است

محمد البخیتی در مصاحبه با الجزیره تاکید کرد اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب، بخشی از طرح سعودی- اماراتی برای ایجاد هرج و مرج است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد آنچه در جنوب این کشور رخ می‌دهد بخشی از طرح سعودی- اماراتی برای ایجاد هرج و مرج در یمن است.

محمد البخیتی در مصاحبه با این شبکه، درباره تصمیم شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات برای اعلام خودمختاری گفت: آنچه در استان‌های اشغال شده یمن رخ می‌دهد، غیرمنتظره نیست و اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب، علنی کردن واقعیتی است که پیش از این هم در این منطقه وجود داشت.

البخیتی افزود: اعلام خودمختاری، به طرح‌های عربستان و امارات در یمن و در پشت سر آن‌ها آمریکا و انگلیس کمک می‌کند. آن‌ها اجازه اجرای هیچ طرحی را در یمن به جز طرح‌های مورد نظر خودشان نخواهند داد. همانطور که امروز علیه انصارالله و گروه‌های ملی گرایی عمل می‌کنند که به دنبال حفظ حاکمیت ملی و استقلال کشور هستند. آن‌ها به دنبال ایجاد هرج و مرج در یمن هستند.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب روز یکشنبه، ضمن اعلام وضع فوق‌العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار