ژاپن صحت و سقم اخبار مربوط سلامت کیم جونگ اونگ را بررسی می‌کند

در پی ادعای منابع آمریکایی درباره وخامت حال رهبر کره شمالی، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد توکیو تمام تلاش خود را برای بررسی صحت و سقم این موضوع به کار می‌گیرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد دولت توکیو تمام تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات مربوط به وضع سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و بررسی آن‌ها بکار می‌گیرد.

وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد: مایل هستیم تمام تلاش خود را برای گردآوری و بررسی اطلاعاتی (در این باره) صورت دهیم و همزمان در این خصوص با آمریکا و دیگر کشور‌ها همکاری خواهیم کرد.

با این حال سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در خصوص گزارش‌های ضد و نقیض در خصوص وضع سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد هنوز چیزی برای تائید در دست نیست و هیچ اقدام غیرمعمولی در کره شمالی تاکنون مشاهده نشده است.

همچنین منبعی در اداره روابط بین‌الملل حزب حاکم چین اعلام کرد گمان می‌رود کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به طور جدی بیمار نباشد.

پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان نوشت طبق اعلام یکی از مقامات آمریکایی، این کشور با نظارت اطلاعاتی آگاهی دارد که رهبر کره شمالی، پس از انجام یک جراحی در معرض خطر جدی قرار دارد.

به نوشته سی‌ان‌ان، کیم جونگ اون اخیرا در جشن تولد پدربزرگش در تاریخ ۱۵ آوریل (بیست و هفتم فروردین) شرکت نکرد، موضوعی که مطرح کردن فرضیات را درباره وخامت حال عمومی‌اش افزایش داد. او چهار روز قبل از آن در یک جلسه دولتی دیده شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار