باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اگر سپاه نبود... + تصاویر

سپاه پاسداران که در سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، توانست ضامنی برای استمرار نهضت باشد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از بازو‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران در کنار ارتش برای حراست از انقلاب و دفاع از منافع کشور، با قدرت روز به روز در حال پیشرفت است. این نیرو در بازه‌های زمانی مختلف و در مقاطع حساس چه برای ایستادگی در برابر دشمنی که بیش از ۴۰ سال تلاش کرده تا انقلاب ملت ایران را نابود کند و چه در زمانی که بلایای طبیعی به وجود آمده در میدان حضور دارد تا در هر لحظه ثابت کند اقتدار ایران اسلامی بازیچه نیست.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

قانون اساسی کشورمان در خصوص سپاه پاسداران تصریح کرده است: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامهٔ نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پا برجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت سپاه پاسدارن در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آن‌ها به وسیله قانون تعیین می‌شود."

این نیرو که نزدیک به ۴۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، در این مدت چنان قدرتی از خود نشان داده که توانسته نه فقط در قلوب ملت ایران بلکه پایگاه مردمی در میان مردم منطقه ایجاد کند تا در هر لحظه و هر محلی پاسخ محکم به توطئه‌های دشمنان دهد، موضوعی که مثال برای آن بسیار است.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

سپاه پاسداران مولود خلف انقلاب

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (ره) برای مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب تشکیل شد و توانست در آن مقطع زمانی با کمک ارتش در غائله‌هایی که ضد انقلاب در نقاط مختلف کشور مانند پاوه و کردستان ایجاد کرده بود پیروز باشد. 

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

نیرو‌های سپاه که پیش از انقلاب در قالب گروه‌های مبارزان انقلابی و جوان در سراسر کشور علیه رژیم پهلوی اقدام می‌کردند، برای حراست از انقلاب در سال ۱۳۵۷ دور هم گرد آمدند و این واحد را تشکیل دادند که نقش بسیار موثری هم در آن برهه حساس زمانی داشت.

همزمان با تشکیل سپاه پاسداران، گروه‌های مسلح موازی دیگر نیز بطور خودجوش برای حفظ انقلاب تشکیل شده بودند 
 
گارد انقلاب در پادگان جمشیدیه به سرپرستی عباس آقازمانی و مورد حمایت آیت‌الله موسوی اردبیلی.
 
گارد دانشگاه‌ها یا پاسا مورد حمایت دکتر سید محمد بهشتی. این گروه عمدتاً عده‌ای از عناصر مبارز را که در لبنان آموزش چریکی دیده و به کشور برگشته بودند، دربر می‌گرفت. محسن آرمین از جمله اعضا گارد دانشگاه بود.

نیروهای مسلح سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به سرپرستی محمد بروجردی و مورد حمایت مرتضی مطهری.
اگر سپاه نبود... + تصاویر

سپاه پاسداران در آینه کلام امام خمینی (ره)

حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌فرمایند «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؛ من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم، چشم من به شماست، شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید».

ایشان همچنین درباره نقش سپاه در پشتیبانی از جمهوری اسلامی فرموده اند «سپاه پاسداران که رُکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان ـ علیه الصلوة والسلام ـ نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب‌های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بود و در پاسداری از انقلاب و هدف‌های آن، عاملی مؤثر و رُکنی رکین بوده و هست».

در سایه سار کلام رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه‌ای نیز درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌فرمایند «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود».

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

از دل این نهاد انقلابی در همان سال‌های نخستِ تشکیل فرماندهانی، چون احمد متوسلیان، شهید مهدی باکری و شهید ابراهیم همت متولد شدند که علاوه بر غائله‌های پیش از انقلاب، در دوران جنگ تحمیلی هم نقش ویژه‌ای را ایفا کردند و باعث شدند تا تصور واهی دشمن برای فتح یک هفته‌ای ایران به کابوسی ۸ ساله تبدیل شود.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

سپاه پاسداران در شروع جنگ تحمیلی نیرو‌های خود را برای مقابله با دشمن متجاوز راهی جبهه‌ها کرد و در آن زمان با تشکیل یگان‌های زمینی و دریایی در کنار یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی‌های مهمی را کسب کرد، نمونه آن را می‌توان در عملیات‌هایی، چون بیت‌المقدس و طریق القدس دید.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

نیروی زمینی سپاه پاسداران در زمان جنگ با وجود تحریم‌های که کشور‌های غربی علیه ایران و برای شکست انقلاب وضع کرده بودند با جوانان غیور خود دست به کار شد و با طراحی و تولید تجهیزات نظامی بخشی از نیاز‌های یگان‌های رزمی ایران را تامین کرد، اما این پایان فعالیت‌های سپاه نبود؛ در زمان جنگ تحمیلی واحد نیروی‌دریایی سپاه نیز برای مقابله با حملات دریایی دشمن و کمک به نیروی‌دریایی ارتش تشکیل شد و به مقابله با دشمن پرداختند.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

این نیرو در همین زمان حتی گام‌های بلند‌تری را برداشت و توانست واحد راکتی و سپس واحد موشکی را به همت سردار شهید حسن طهرانی مقدم تشکیل دهد، در مقطعی که ارتش رژیم بعث به خاطر شکست در جبهه‌ها روی به سمت موشک‌باران شهر‌ها آورده بود توانست با ساخت موشک‌های بومی جواب کوبنده‌ای به دشمن دهد.

واحد هوافضای سپاه پاسداران از زمان آغاز جنگ تحمیلی تاکنون علاوه بر به روزآوری موشک‌ها توانسته انواع موشک‌های با برد کوتاه، متوسط و بلند را ساخته و به تولید انبوه برساند که از نمونه‌های کوتاه‎برد آن می‌توان به موشک شهاب ۱ و ۲، فاتح ۱۱۰ و موشک‌های زلزال و از نمونه‌های میان‌برد آن می‌توان به شهاب ۳، فجر ۳، قدر ۱۱۰ و سجیل ۱ و ۲ و عماد اشاره کرد.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

تمامی اقدامات نظامی سپاه پاسداران جهت کمک نیرو‌های مسلح و ارتش در زمینه حفاظت از امنیت کشور تا امروز همچنان با قدرت ادامه دارد، اما در زمینه کمک به مردم هنگام بلایای طبیعی نیرو‌های سپاه پاسداران همواره حضور داشتند و در قالب قرارگاه‌های محرومیت زدایی تاکنون فعالیت‌های زیادی را انجام دادند.

سپاه پاسداران همراه همیشگی مردم

کشور ما همیشه به دلیل شرایط جغرافیایی، درگیر بلایای طبیعی چون سیل و زلزله بود که در همه آن‌ها نیرو‌های سپاه پاسداران حضور فعال داشتند و از لحظه اول توانستند مرهمی بر مردم رنج‌کشیده باشند، در این زمینه اقدامات این نیرو در سیل‌های اخیر به خصوص سیل‌های سال گذشته وجود دارد.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

در این مقاطع حساس نیرو‌های سپاه علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود مبنی بر حراست از امنیت و استقلال کشور در قالب گروه‌های جهادی و یا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وارد میدان نبرد شدند و در کم ترین زمان ممکن نیاز‌های اولیه و ضروری مردم را حل کردند.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

حمایت از مردم توسط سپاه پاسداران را می‌توان در اتفاق اخیر کشور دید، از حدود اسفند ماه سال گذشته که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد نیرو‌های واحد بهداشت و درمان سپاه وارد میدان شدند و اقداماتی، چون ضدعفونی کردن معابر را انجام دادند، اما در یک اقدام بزرگ با احداث بیمارستان صحرایی گامی بزرگ در جهت کاهش ویروس کرونا برداشتند.

اگر سپاه نبود...

سپاه پاسداران يكی از شاهرگ‌های حياتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. با فشار آوردن روی اين شاهرگ و تضعيف آن، بخش بزرگ و تعيين‌كننده‌ای از نظام با چالش مواجه خواهد شد. سپاه را نمی‌توان و نبايد يك ارگان صرفاً نظامی دانست، در حقيقت سپاه يك نهاد چندبعدی نظامی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی است كه در دو حيطه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعاليت تعيين‌كننده‌ای دارد. جبهه امپریالیسم با هدف گرفتن سپاه درصدد است تا منافع متعددی را در هر يك از ميدان‌های فوق نصيب خود كند.

اگر سپاه نبود، از امنیت در هیچ حوزه‌ای خبری نبود، اگر سپاه نبود خراب‌کاری‌ها علیه نظام اسلامی که با هدف بی‌ثبات‌سازی انجام می‌گرفت، می‌توانست ضربه کاری مهمی به کشور وارد نماید. اگر سپاه نبود با توجه به دشمنی و اقدامات رژیم صهیونیستی آسمان کشورمان هیچ گاه امن نبود، اگر سپاه نبود از بازدارندگی نظامی خبری نبود.

سپاه پاسداران فرزند خلفِ انقلاب اسلامی + تصاویر

اگر سپاه نبود چه بسا اقدامات تروریستی اشرار و گروهک‌هایی همچون جندالشیطان و پژاک همچنان همانند حوادث خونین تاسوکی و … ادامه داشت و زندگی را بر کام مردم مناطق مختلف تلخ بود.

اگر سپاه نبود و شهدایی را برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، کالا، ارز و سوخت تقدیم نمی‌کرد، اوضاع مردم در این حوزه‌ها بسیار اسفناک می‌شد، اگر سپاه نبود از محرومیت‌زدایی اجتماعی و جهاد سازندگی بسیجیان در روستاها و شهرهای دور افتاده خبری نبود.

اگر سپاه نبود از امنیت و رونق اقتصادی خبری نبود؛ تا قبل از برجام تحریم‌ها اگر به مدد سپاه و ایثار پاسداران خنثی نمی‌شد و به نوعی دور زده نمی‌شد، به دلیل ممنوعیت سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های کلان نفت و گاز، از راه‌اندازی فازهای ۱۵و ۱۶ پارس جنوبی به دست مهندسان سبزپوش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خبری نبود، زیرا برای پر کردن خلا شرکت‌های خارجی در ایران که به واسطه تحریم ها از ایران خارج شده بودند، با مشکل اساسی مواجه بودیم و شرکت داخلی نیز نه تخصص و نه ابزار و نه توان برقرار ی امنیت کارگاه‌ها برخوردار نبوده و توان رقابت با بیرون و هدایت پروژه‌های کلان را نداشتند. در حوزه سدسازی، راه سازی و از طرح توسعه حمل ونقل ریلی از مرز ترکمنستان تا خلیج فارس نیز اگر سپاه وارد نمی‌شد، در توسعه و بهره‌برداری به این سرعت خبری نبود.

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

سپاه پاسداران فرزندی خلف برای حفظ انقلاب اسلامی + تصاویر

ملت ایران بارها نشان داده که تا پای جان از اعتقادات خود دفاع می‌کند. جمله تاريخی امام خمينی (ره) گواه اين حقيقت است كه فرمودند: اگر سپاه نبود،كشور هم نبود. مردم و تمام مسئولان کشور به خوبی نشان دادند که این جمله نصب‌العین آنها است. اگر نگاهی به وضعیت عراق، سوریه، لیبی و یمن بیندازیم، می‌بینیم که سپاه پاسداران نعمتی است که هر کشوری آن را ندارد.

تولد سپاه پاسداران در سال‌های نخست انقلاب گواه این موضوع بود که قطعا در سال‌های بعد یک نهاد انقلابی پرقدرت شکل خواهد گرفت و این گونه هم شد، به نحوی که امروز تمامی دشمنان انقلاب به خاطر وجود سپاه پاسداران در کنار سایر بازو‌های اقتدار کشور حساب ویژه‌ای روی ایران اسلامی باز می‌کنند.

اگر سپاه نبود... + تصاویر

به هر حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مردانه پای رهبر و ایدئولوژی خود ایستاده است و به راه خود ادامه می‌دهد. سپاه به عنوان رکن اصلی محور مقاومت در مقابل همه محور‌های شرارت ایستادگی می‌کند. نیرویی که از امتحانات بزرگی، چون ۸ سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمده و خود را اثبات کرده است. هم اکنون سپاه به الگویی جهانی برای تمام عدالت‌خواهان تبدیل شده است، عدالت‌خواهانی که سپاه پاسداران را اصلی‌ترین رکن محور مقاومت می‌دانند؛ محوری که خواب را بر چشمان امپریالیسم غربی - صهیونیستی و جیره خوارانش هم، چون داعش حرام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ارتش و سپاه هردو نیروی بسیار خوب و نیروی دفاعی جان فدا در صحنه های نبرد با دشمنان انقلاب و سرزمین مقدس ایران اسلامی هستند و با اهدا خون خود ثابت کرده اند و انشاء الله تا ظهور حضرت بقیه الله منسجم و پایدار خواهند ماند درود به شریفشان. زنده باد ایران پاینده رهبر
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
برخی از مردم لیاقت امنیتی که سپاه پاسداران بوجود آورده و ندارند لیاقتشون اینه که آمریکا اون کاریو که بالیبی کردو با این جماعت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا نگهدار کلیه رزمنده های اسلام مخصوصا سپاه عزیز باشه به امید روز ظهور حضرت مهدی(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنده باد برادران رزمنده سپاه وارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جنمی در کار نبود به خاطر افتضاح «مستعان» از شعور مردم عذرخواهی کنن؟ بازم «رپورتاژ»؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
صدرصد سپاه قوی و قدرتمند به نفع نظام است نه به نفع مردم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۶:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه مدافعان بدون مرز،
ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، همه مدافعان امنیت کشور هستند، به همه آنها احترام میگذاریم، همه آنها عزیز هستند،
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی
۲۳:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
پاسداران آگاهانه انتخاب می کنند، شجاعانه می جنگند ، غریبانه زندگی می کنند، مظلومانه شهید می شوند و بی شرمانه مورد توهین قرار می گیرند
شهید بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران عزیز و سرافراز متحد و یکپارچه مقتدر و قدرتمند مردمی تشکیل شده از ارتشی و سپاهی و بسیجی و نیروی انتظامی سربازان خوشنام گمنام امام زمان عج پنج لشکر الهی . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه با هم یک لشگر الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارتش و سپاه باهم درکنار هم دشمن جرات نخواهد کرد به این میهن عزیز نگاه چپ بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
وَ لَا تَکونُواْ کالَّذِینَ تَفَرَّقُواْ وَ اخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَآءَهُمُ الْبَینتُ وَ أُوْلئِک لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ
و مانند کسانی نباشید که پس از آن که دلایل روشن به آنان رسید، پراکنده شدند و اختلاف کردند؛ و آنان برای شان عذابی بزرگ است
بین ارتش و سپاه و بسیج و جهاد سازندگی و تمام اقشار خدمتگذار مردم همستگی و همدلی وجود دارد .به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران
دیگران ناخواسته در دام دشمنان گرفتار نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا وکیلی امام خمینی سالها قبل اینو گفت الان ما با تمام وجود احساس می کنیم من که امیدوارم این عزیزان جز سپاه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف باشند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۸:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود ایرانمان، عراق ،افغانستان،سوریه،یمن،فلسطین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نقش ارتش و بسیج و نیروی انتظامی چیه ؟بفرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هسته اولیه تشکیل سپاه شهید کلاهدوز افسر ارتش بود که بهش فرماندهی سپاه پیشنهاد شد اما ایشون قبول نکردن وبا اصرار قائم مقام سپاه شد،پس ارتش و سپاه یکی و یک لشکر الهی(گفته شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی)هستند و هردو فدای ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مررررررررگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرخی
۱۷:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام واحترام .من هم جمله تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی راکه آرزوی قلبی من هست میگویم وبا توجه به اینکه خدمت سربازی را هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار خدمت داشته ام می گویم کاش من هم یک پاسدار بودم ودر این راه به شهادت می رسیدم. ضمنا دامادم پاسدار میباشند.امیدوارم پسرم هم پاسدار بشودواو را در لباس سبز پاسداری ببینم واو بتواند در این سازمان مقدس خدمت به وطن و مردم نماید .انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداروشکر هر موقع یک پست در مورد سپاه گذاشته میشه.غربزده ها.و کسانی که دشمن سپاه و انقلاب هستن .فعالیت خودشون رو شروع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۷:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
غیرت و مردانگی دلیران ایران زمین همیشه بر سر زبان هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سبز پوشان پاسدار عزیز کشورمان ایران اسلامی تبریک عرض می کنیم و آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون را برای تک تک آنها آرزو داریم و دست آنها را می بوسیم و بر این بوسه افتخار می کنیم در پناه خداوند سلامت و محفوظ باشید دست حق نگهدارتان باد
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سپاه پاسداران درود بر رزمندگان اسلام درود بر رهبر معظم انقلاب امروز سپاه نشانه اقتدار امنیت آسایش هست وباید قدر این نعمت الهی را دانست جان ناقابل من فدایی همه عزیزانی که باعث امنیت ما شدند درود آخر بر دو بازوی قوی نظام یعنی ارتش و سپاه
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سپاه پاسداران درود بر رزمندگان اسلام درود بر رهبر معظم انقلاب امروز سپاه نشانه اقتدار امنیت آسایش هست وباید قدر این نعمت الهی را دانست جان ناقابل من فدایی همه عزیزانی که باعث امنیت ما شدند درود آخر بر دو بازوی قوی نظام یعنی ارتش و سپاه
Iran (Islamic Republic of)
خادم دزفولی
۱۴:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من معلم بازنشسته دست سپاهیان بی ادعا را میبوسم .قدرتمندتر باشید انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۴:۴۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من اين شهيد احمد كاضمي رو نه ديدم نه ميشناسم ولي نميدانم كه چرا اينقدر احساس خوبي نسبت بهش دارم وقتي عكس ش رو ميبينم حالم خوب ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۴:۳۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاهیان و بسیجیان و ارتشیان نور چشم همهٔ ایرانیان وطن پرست و غیرتمند بوده اند، هستند و خواهند بود و مایهٔ فخر و غرور سرزمین ایران و ایرانی.پاینده و سلامت و پیروز و سرافراز باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر نیروهای فعلی سپاه نبودند ، خوب جوان لایق و تحصیلکرده بیکار زیاد داریم ، آنها جای این نیروهای فعلی را پر می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۵۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه عزیزم درسته جوان بیکار داریم اماجوان شجاع وباغیرت کم داریم ازقدیم میگن کارهرکس نیس خرمن کفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاملا درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سبز پوشان ولایت
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۴:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا قوت به تمام پاسداران عزیز کشورمون انشاالله که همیشه سر بلند و موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود ایران نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا اگرسپاه نبودایران ریشه کن میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوشم میاد لیبرال ها و غربزده ها و منافقان و وطن فروشان و البانی نشینان دست به کار شدن و منفی میدن :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه نبود چیز دیگه ای بود خب چقدر چرت میگین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه یک نیرو الهی است ولی به قول شهید صیاد شیرازی‌نگویید دو نیرو الهی بگویید یک نیرو الهی( هم سپاه هم ارتش عزیزمون)
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۲:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود :
امنیت نبود ، کشور نبود ، مقاومت نبود و قلدر ستیزی نبود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه تنها نه، با همکاری ارتش و نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود، ارتش بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش گارگر سپاه بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط سپاهه که تمام قد داره دفاع میکنه در برار همه ی بلایا
ولی ما بی انصافیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بقیه هم هستند در کنار هم باهم. ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و جهاد سازندگی خاتم الانبیا و....
جای بسیج و نیروی انتظامی خیلی خالیه راجبشون مطلب بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه و سپاهی متاسفانه مظلوم هستند و مظلوم خواهند ماند. متاسفانه در بین عوام گفته میشه که ما دو تا فیش حقوقی داریم. من حاضرم فیش حقوقی خود را با کارگران محترم عوض کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه ایران نبود سپاه هم به وجود نمی امد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش سپاهی بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا همشون رو حفظ کنه . انشا ا... به قله های اقتدار هر روز نزدیکتر بشن و بشیم همه با هم و دست در دست هم وبا همدلی و همزبانی یک کشور قوی بسازیم .
Iran (Islamic Republic of)
وطن دوست
۱۴:۰۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردان 50 - 60 کیلویی زمان جنگ اما عظمت نفس و روح عقل شجاعتشان به اندازه چند هزار نفر بود
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دور نشده محسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه و ارتش دو بازوی قدرت ایرانن همیشه پرتوان و پرصلابت.به کوری چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت.
-
سپاهی
۱۱:۲۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارتشی وسپاهی دولشکرالهی...سربازان ولایت زنده وپاینده باشید. اللهم رزقنی توفیق الشهاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به گفته شهید سپهبد صیاد شیرازی :سپاه و ارتش یک لشکر الهی هستند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران عزیز و سرافراز متحد و یکپارچه مقتدر و قدرتمند مردمی تشکیل شده از ارتشی و سپاهی و بسیجی و نیروی انتظامی سربازان خوشنام گمنام امام زمان عج پنج لشکر الهی . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
قطعا ارتش با قدرت تر از مملکت دفاع می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هه اره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم بدونن دشمن درصدد اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش هستش و ایشون در حال انجام این ماموریت هستند. برای این مملکت فرقی بهن نیروهای مسلحش وجود نداره چون همشون انقلابی و جهادی و با ایمان در حال خدمت به کشور و مردم هستند. به کوری چشم دشمنان این کشور و مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارتش و سپاه و بسیج از هم جدا نشدنی هستند . بی جهت تلاش نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز سپاهیان غیور خود را پیش مرگ ارتشمان می دانند .چرا تفرقه ..؟
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۵:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه و ارتش برادرند ولی مسئولیت سپاه خارج از ایرانه و کارش سختره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا میخوای دو قطبی کنی قضیه رو، مریضی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تیغی که گرفتی دستت نمیبره داداش ، سپاه و ارتش هردوبرادرن تیغ تفرقه جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اختلاف و تفرقه ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
تفرقه ننداز.هردوشون در حال خدمت به مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دردو بلاتون بخوره تو سر منافقان و دشمنان داخلیتون اونایی که هفت سال دنبال عادی سازی روابط با دشمن دیرینه اسلام و امت اسلام هستن
مرگ بر امریکا و انگلیس خبیث و پیروانشان
ولعن اعداهم اجمعین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ای کاش من هم یک بسیجی پاسدار بودم ، درود و خداقوت و عرض تبریک و ادب و ارادت و احترام بر تمامی پاسداران انقلاب اسلامی مردمی دلاوران امت واحده رسول الله ص امت حزب الله یکپارچه و متحد اسلام ناب محمدی ص ایران کهن متمدنین تمدن سازان خردمندان بصیر باد . چو ایران نباشد تن من مباد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چو اسلام نباشد تن من نباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش من هم یک سپاهی بودم .
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عمار دور نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر ارتش نبود کشور و سپاه هم نبود...ارتش فدای ملت
Iran (Islamic Republic of)
امین رضا
۱۱:۱۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پدر من هم پاسدار است اما هم ارتش رل قبول دارم و هم سپاه را . تعصب بیجاه داشتن اصلا درست نیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جمله را بخوانید ...درست بخوانید هم تحریف شده وهم اختلاف افکنی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر همهٔ برادران سپاهی و ارتشی و بسیجی سه نیروی جدا نشدنی .
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارتش فدای ملت?
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۸:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بریده باد دستی و شکسته باد قلمی که بر طبل اختلاف میان سربازان ولایت خواه سپاهى و خواه ارتشی میکوبد.


#مرگ_بر_فرقه_منافقين_ضد_خلق
#مرگ_بر_مسعود_رجوی_خائن
#مرگ_بر_مريم_رجوی_فاحشه
#مرگ_بر_تروریستهای_فسيل_شده_سایبری_تیرانا

سلام و درود خدا بر سرداران اسلام بر سلامی بر موسوی خادمان مردم و سربازان امام زمان عج و نائب برقشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نباشد ایران هم نیست.بعضی ها هنوز جمله ترامپ رو که گفت 52 نقطه رو شوخی میگیرن.ای ما مثل مردم کوفه نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه نور چشم این سرزمین است آبروی ایران است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه و ارتش باهم عزیز هموطن،یکدست صدا نداره و طبل توخالیه،پس همه با هم برای ایران عزیزمون.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۰:۳۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بر پاسداران جان برکف و راستگامتان راه اسلام و ایران که در مسیر سربلندی ملت شریف ایران جانفشانی کردند
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه لشکر خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سپاه و ارتش
-
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۱۰:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا قوت سال پیروزی همیشگی پیشرفتگی دائم فرماید به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بزرگ و ارتش قدرتمند ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
الهی همه بچه های سپاه در سلامت واقتدار باشند ما دلمان به سپاه خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه و ارتش یعنی ایران..مردم ایران همه سپاهی هستن..از مردم برای مردم..زنده باد ارتش.زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم ایران همه نیروهای مسلح کشور هستند ،درود بر همبستگی و اتحاد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز کوچک سید علی خامنه ای (فاطمه) یه دهه هشتادی
۱۰:۰۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به خدا باید این جمله امام خمینی را بار ها و بارها تکرار کرد "اگر سپاه نبود،کشور هم نبود" من به خودم مینازم که در کشور ایران زندگی میکنم کشوری که پاسداران عزیزی چون سپهبد سلیمانی و سردار حاجی زاده و..... دارد روز هزار بار افتخار میکنم که صدام نیز برای سپاهیان و بسیجیان ما زبان تعریف گشود و گفت اگر ارتش بعث نیروی های بسیجی ایرانی را داشت ما یک هفته ای ایران را فتح کرده بودم .
افتخار میکنم که آمریکا و سگ هارش اسرائیل بخاطر ترس از سپاه غیور ایران حتی فکر تجاوز به کشورمان را هم در خیال خود نمیگذراند

کسانی که منفی دادن واقعا شما دلتون این امنیت رو نمیخواد میخواید ازاد باشید میخواید مثل عربستان باشید که برای امنیت پادشاه هم که شده مجبورن به امریکا و نوچه هاش باج بدن لطفا به خودتون بیاید اینقدر شیفته غرب نباشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کسای که منفی دادن زیاد اهمیت ندارن فکر کنم خوابشون سنگینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کسانی که بد ایران وسپاه رومیخوان فکر میکنن اگه سپاه نباشه ترامپ میاد شخصا خونه هم پیکشون میشه نه وطن فروشان شماهم میشید مثل مردم عراق افغانستان سوریه ...فکرکنم کاه توسراین ادماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارتش و سپاه و بسیج همه باهم بودند.بخدا نقش هرکدوم را کمرنگ جلوه دادن عینا نفاق و تفرقه افکنیه و دل رهبر معظم انقلاب مکدر میشود
نزنید حرفهای تفرقه افکنانه بصورت ناخواسته
دشمنان در کمینند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود منطقه هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۰۹:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگرسپاه نبود ایران اسلامی نبود دلاوری درجهان نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نیروهای مسلح ما هم ارتش و سپاه خاری در چشم دشمنان هستند،فقط اتحاد و همبستگی
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۰۹:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دم سپاهیان عزیز گرم
ما به شما مینازیم و افتخار میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر والی
۰۹:۲۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه لشگر مخلص خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام این جمله امام در مورد بسیج بود "بسیج لشگر مخلص خداست:
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۸:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه فرقش اینه که مال مردم عادیه و توسط همین قشر اداره میشه شاید قدرت داشته باشه حتی بیشتر از مسئولین ولی بازم از همین مردم عادی و با ایمان شکل گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی ممنون، خداقوت میگم به همه خادم های ایران و مردمش؛ فقط ای کاش دل کسی هم به حال ما میسوخت...
Iran (Islamic Republic of)
حاج حیدر
۰۸:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سپاهی که به آن مینازیم
فوج فوج مالک اشتر دارد...
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۸:۴۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دم هر چی سپاهیه گرم.....
با وجود سپاه افتخار میکنم به ایرانی بودنم...
بچه های بی ادعا نه مثل بعضی از مسولین که فقط دوختن جیب و جمع کردن پول براشون مهمترین چیزه....الله خدای خورشید نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرجا نیروهای مسلح ما اعم از ارتش،سپاه و ناجا هستند بیا ادعا و بی ریا هستند.خدا همه این عزیزان رو حفظ کنه
آخرین اخبار