تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تولید روزانه حدود ۳۰۰ هزار عدد ماسک در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقیدر نشست خبری کمیته اقتصادی ستاد استانی مبارزه با کرونای آذربایجان شرقی گفت: تا قبل از شیوع کرونا، تنها یک واحد صنعتی تولید کننده ماسک بهداشتی در استان داشتیم که امروز این تعداد به ۵۷ واحد افزایش یافته است

او ابراز امیدواری کرد در چند روز آینده و با شروع فعالیت ۴۰ خط تولید ماسک بهداشتی در استان افزون بر ظرفیت فعلی، کمبودی در این محصول نداشته باشیم.

اوبا اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا با حجم قابل توجه انتظارات برای تهیه کالا‌های بهداشتی از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی بودیم افزود: با همت بخش خصوصی توانستیم در کمترین زمان ممکن بجایی برسیم که با افزایش ۴۰ برابری تعداد واحد‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده، ضمن کسب رتبه دوم کشور با ظرفیت تولید روزانه ۲۶۰ هزار لیتر، با مازاد تولید این محلول‌ها روبرو باشیم که با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال انتقال آن‌ها به استان‌های مجاور هستیم.

امین زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در این مدت، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع بهداشتی استان بود؛ ادامه داد: به همت مسولان استانی، هم اکنون در زمینه تهیه الکل، نوار سه لایه، کش و نوار فلزی ماسک‌های بهداشتی کمبودی نداریم و برخی از این اقلام از درون استان یا سایر استان‌ها و برخی نیز از طریق واردات تامین و در اختیار صنایع قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان گفت: طبق هماهنگی‌های بین بخشی، همه مطالب مندرج در این پروتکل‌ها در حال ارزیابی و رصد است.

او افزود: با رعایت همه موازین بهداشتی از سوی کارکنان واحد‌های صنعتی و صنفی، مخاطرات مربوط به کرونا در محیط‌های کاری کاهش خواهد یافت.

او از شهروندان نیز خواست ضمن رعایت بهداشت فردی هنگام حضور در اماکن تجاری و فروشگاه ها، با رعایت اصول بهداشت اجتماعی و طرح فاصله گذاری هوشمند، همکاری لازم را با عوامل دست اندرکار در فروشگا‌های بزرگ و زنجیره‌ای به عمل آورند.

امین زاده با اعلام اینکه تا پایان هفته فروش تلفنی و اینترنتی اغلب فروشگاه‌های بزرگ در استان راه اندازی خواهد شد؛ تاکید کرد: اولین گام در رعایت اصول بهداشتی در محیط‌های فروشگاهی که باید از سوی شهروندان رعایت شود مربوط به خرید‌های غیر حضوری، مدیریت زمان خرید، عدم توقف‌های طولانی مدت در محیط‌های تجاری و پرهیز از حضور همه اعضای خانواده در فروشگاه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.