انتقاد رسانه چینی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع کرونا

یک رسانه چینی طی گزارشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران آنهم در شرایط شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون چین طی گزارشی ضمن انتقاد شدید از آمریکا به دلیل اعمال تحریم علیه ایران آنهم در شرایط شیوع ویروس کرونا، این‌طور گزارش داد: «مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که تحریم‎های آمریکا علیه ایران لغو نمی‌شود و همین موضوع به شیوع ویروس کرونا در ایران دامن می‌زند».

در ادامه این گزارش می‌افزاید: «در حالی که ایران در مبارزه با ویروس کرونا بسر می‌برد، واشنگتن تحریم‌ها و فشارهای خود علیه ایران را افزایش می‌دهد. این تحریم‌های آمریکا تاثیرات سوئی بر فرآیند مبارزه با ویروس کرونا در ایران داشته و همچنین باعث شده تا همکاری‌های بین‌المللی در این‌باره هم به چالش کشیده شود».

این گزارش تلویزیونی نهایتا تاکید می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران ثابت کرده که سیاست‌مداران آمریکایی به دنبال پیگیری اهداف استبدادی و ظالمانه خود هستند.

دونالد ترامپ چندی پیش، در ادعایی مضحک و در پاسخ به این سوال که چرا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا را لغو نمی‌کند، این طور پاسخ داد که ایرانی‌ها هیچگاه در این باره از من درخواستی نداشته‌اند!

ریچارد نفیو معمار تحریم‌های ایران هم روز دوشنبه به این مسئله اذعان کرد که معافیت‌های بشردوستانه در تحریم‌های ایران پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار