تعیین یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار در هر شهرستان

برای ایجاد جهش تولید در صنایع دستی خراسان جنوبی، در هر شهرستان یک محصول به عنوان خوشه کسب و کار تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در این طرح در هر شهرستان به صورت پایلوت، یک یا دو رشته فعال صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار، تعیین و شهرستان مورد نظر به عنوان پایگاه حمایتی این رشته‌ها در استان انتخاب می‌شود.

او افزود: با انتخاب هر شهرستان به عنوان پایگاه حمایتی یک رشته صنایع دستی در استان، تمامی مباحث از جمله تولید، اشتغال، آموزش، بازاریابی و فروش محصولات آن رشته زیر نظر همان شهرستان انجام می‌شود.

عباس زاده گفت: بر اساس این طرح، رشته حوله بافی سنتی برای شهرستان بیرجند، مله بافی برای شهرستان خوسف، برک بافی برای سربیشه، گلیم سوزنی برای زیرکوه، ظروف مسی و پخل بافی برای طبس، جاجیم بافی و سفره آردی برای قاین، برک بافی با پشم شتر برای بشرویه، سوزن دوزی بلوچ و گلیم و قالیچه برای درمیان، چادرشب بافی و گوهر سنگ برای سرایان، سفال و سرامیک برای شهرستان فردوس و سیاه چادر بافی برای شهرستان نهبندان به عنوان خوشه کسب و کار تعیین شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با تعیین هر رشته به عنوان خوشه کسب و کار در هر شهرستان، تسهیلات کم بهره برای توسعه آن رشته به میراث فرهنگی شهرستان و هنرمندان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.