سوریه: ترکیه از آب به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: رژیم اردوغان و سازمان‌های وابسته به آن از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در شهر حسکه استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت تدابیری را که برخی از کشور‌ها از آن به عنوان سلاح در جنگ علیه سوریه استفاده می‌کنند، محکوم می‌کنیم. این اقدامات یکجانبه، مانع از این می‌شود که سوری‌ها و طرف‌های پزشکی بتوانند نیاز‌های ضروری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را دریافت کنند.

الجعفری افزود: ادامه اعمال چنین تدابیر ظالمانه‌ای، نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد و حقوق بشر به شمار می‌آید.

او اضافه کرد: اجازه دادن به رژیم ترکیه برای سوء استفاده از مشکلات آوارگان سوری و استفاده از آن‌ها به عنوان برگی برای باج خواهی از اروپا غیر قابل قبول است. مسامحه با حمایت رژیم ترکیه از تروریسم و انتقال آشکار تروریست‌ها از ادلب به لیبی و کشور‌های دیگر پذیرفتنی نیست.

بشار الجعفری گفت: در‌های سوریه برای استقبال از آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان باز است. اقدام نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های وابسته به آن را برای جلوگیری از بازگشت آوارگان اردوگاه الرکبان به مناطق محل سکونت خود محکوم می‌کنیم.

او افزود: رژیم اردوغان و سازمان‌های وابسته به آن از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در شهر حسکه استفاده می‌کنند. دمشق به همه توافقات آتش بس که به آن دست پیدا کرده است از جمله توافق مسکو درباره ادلب پایبند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار