روسیه خواستار همبستگی جهانی برای مبارزه با کرونا شد

نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار همبستگی تمامی کشور‌ها برای مبارزه با همه‌گیری کرونا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای که به مجمع عمومی ارائه کرد خواستار همبستگی تمامی کشور‌های عضو در بحبوحه چالش‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا شد.

در بیانیه نماینده روسیه آمده است: در ۲۶ مارس ۲۰۲۰، روسیه ابتکار عمل‌های خود را در خصوص همبستگی جهانی برای مقابله با ویروس کرونا، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد. این بیانیه از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهد تا مناقشات سیاسی و اقتصادی از جمله افزایش موانع تجاری، اعمال محدودیت صادراتی و تصویب تحریم‌های یک جانبه را که مانع دسترسی به خدمات درمانی و دارویی در بحبوحه همه گیری کرونا می‌شود را کنار بگذارند.

نماینده روسیه در سازمان ملل در این بیانیه، نقش سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با بیماری کرونا را به رسمیت شناخت و بر تعهد کشور‌ها برای همکاری و ارائه همه کمک‌های لازم، کنترل گسترش ویروس کووید-۱۹، تولید واکسن و کاهش اثرات منفی این بیماری بر اقتصاد جهانی بویژه اقتصاد کشور‌های آسیب پذیر تاکید کرد.

پیش نویس این بیانیه همچنین بر همبستگی عمیق با کشور‌هایی که بیشترین آسیب را در اثر شیوع کرونا متحمل شده اند، تاکید می‌کند و لزوم مقابله با مسائل ناشی از شیوع کووید-۱۹ را یادآور می‌شود.

پیشتر نیز روسیه و ۷ کشور چین، ایران، سوریه، کره شمالی، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از او خواستند تحریم‌هایی را که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور‌ها می‌شود، لغو کند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به ۱۹۹ کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده است. در حال حاضر شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۳۳ هزار و ۹۷۶ نفر افزایش یافته و ۷۲۲ هزار و ۱۹۶ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷۶۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار