حمایت شهروندان انگلیس از تمدید دوره انتقالی برگزیت

اکثریت شهروندان انگلیس به دنبال شیوع ویروس کرونا از تمدید دوره انتقالی برگزیت حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اکثریت شهروندان انگلیس به دنبال شیوع ویروس کرونا از تمدید دوره انتقالی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) حمایت کردند.

شهروندان در این نظرسنجی در پاسخ به تمدید دوره انتقالی برگزیت، ۵۵ درصد رأی مثبت، ۲۴ درصد مخالف و ۲۱ درصد رأی ممتنع دادند.

علیرغم ابتلای میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اروپا برای برگزیت به ویروس کرونا، اورزولا فن در لاین اعلام کرده است مذاکرات برای ادامه روابط بین لندن و بروکسل همچنان ادامه دارد.

از میان افرادی که موافق خروج انگلیس از اتحادیه بودند نیز ۳۷درصد موافق این تمدید بوده، اما ۴۴ درصد مخالفت خود را بیان کرده‌اند.

زمانی‌که بارنیه به طور رسمی در رسانه‌ها اعلام کرد تست کرونای او مثبت اعلام شده کمیسیون اروپا گفت این مسئله تغییری در روند مذاکرات نخواهد داشت.

پس از گذشت بیش از سه سال کشمکش سیاسی، کناره‌گیری دو نخست‌وزیر و برگزاری ده‌ها تجمع اعتراضی، سرانجام انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج و تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ وارد دوره زمان بندی انتقالی شد.

دوره انتقال ۱۱ ماهه در تاریخ ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و این بدان معناست که انگلیس باید در ارتباط با رابطه خود در آینده با اروپا ظرف تنها ۱۱ ماه مذاکره کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانسی خبری گفت علیرغم شیوع شدید ویروس کرونا تمدید دوره انتقال را در نظر ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار