بهترین شیوه آماده شدن دانش آموزان پایه دهم برای کنکور

یک مشاوره تحصیلی و کنکور گفت: دانش آموزان در سال دهم باید تفریح خود را داشته باشند و توصیه نمی‌کنیم تمام مدت درس بخوانند.

علیرضا کیادربنسری مشاوره تحصیلی و کنکور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهمترین علت قبولی در کنکور گفت: قبول شدن و یا نشدن در کنکور به فکر افراد مربوط می‌شود وقتی داوطلب فکر و باور خود را عوض کند در کنکور خیلی موفق‌تر خواهند بود.

این مشاوره تحصیلی در ادامه با بیان اینکه کنکور ۹۸ کنکور سختی بود گفت: با وجود اینکه این کنکور سخت بود باز هم داوطلبان زیادی در آن موفق شدند. دانش آموزانی که حتی ۳ بار در کنکور موفق نشده اند نیز اگر راه درست را انتخاب کنند حتما در آن موفق می‌شوند.

علت ضعف در برخی دروس چیست؟

او در ادامه درباره نحوه پوشش دهی ضعف‌های درسی گفت: ضعف در بعضی از دروس نشان دهنده این نیست که شما همیشه در آن درس ناموفق خواهید بود. بلکه اگر راه درست را انتخاب کنند حتما موفق خواهند شد.

شروع کردن برای مطالعه کنکور  دیر است؟

او در ادامه گفت: هنوز هم برای مطالعه کنکور دیر نیست و اگر بچه‌ها تا الان هم خوب پیش نرفته باشند باز هم با برنامه ریزی درست و رفتن مسیر درست می‌توانند در کنکور موفق شوند و نتیجه درسی بگیرند.


بیشتر بخوانید:  ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۹ به تعویق افتاد


کیادربنسری ادامه داد: اگر از الان به بعد را همگام با معلمان پیش بروند و عقب افتادگی خود را جبران کنند و می‌توانند با استفاده از این روش‌ها حتی کتاب‌های خود را دو دور نیز بکنند.

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان در سال دهم باید تفریح خود را داشته باشند. توصیه نمی‌کنیم دانش آموز تا صبح بیدار بماند و درس بخواند، زیرا از لحاظ روحی و جسمی ضربه می‌خورند. با برنامه ریزی و روش درست مطالعه جلو بروند و با این وسیله قطعا در کنکور موفق می‌شوند.

موفقیت در کنکور برای چه گروهی راحت تر است؟

او تصریح کرد: موفقیت در کنکور برای کسانی که از پایه شروع می‌کنند خیلی راحت‌تر است و به عبارتی می‌توان گفت قبولی تضمینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار