متفکرآزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید از تجربه کرونا برای مدیریت حوادث احتمالی استفاده کرد/ نحوه واکنش سریع، لازمه مدیریت بحران میدانی

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: ویروس کرونا در شرایط فعلی شرایط خوبی را برای مدل سازی حوادث گوناگون ایجاد می‌کند.

روح الله متفکرآزاد منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم و متخصص زیست شناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقداماتی که باید در مقابله با کرونا انجام شود، گفت: خود مسئله کرونا را باید جدی گرفت، اما نباید از آن ترسید. مهم‌ترین اتفاقی که در این وضعیت بحرانی باید به این توجه کنیم که باید از این شرایط برای مدل سازی اینگونه موارد استفاده کنیم.

او ادامه داد: این موضوع در جایی اهمیت پیدا می‌کند که احتمال دارد که دنیا در سال‌های آینده با اتفاقات شدیدتر و با آمار بالاترِ مرگ و میر رو‌به‌رو شود.

منتخب مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا در شرایط فعلی شرایط خوبی را برای مدل سازی حوادث گوناگون ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: باید از تجربه ویروس کرونا برای مدل سازی چنین بحران‌هایی در آینده استفاده کنیم.

او ادامه داد: مدل سازی به این معناست که باید نیاز‌های حوزه زیستی مانند راه اندازی اتاق‌های پاسخ سریع، راهکار‌های حوزه پدافند غیرعامل، شیوه تهویه مکان‌های پر تردد،   تکنولوژی تهیه فیلتر‌های نانو کربن از اولویت‌های این حوزه است.

این متخصص زیست شناسی درباره نیاز‌های حوزه مدیریت بحران میدانی نیز اظهار کرد: علاوه بر نیاز‌های حوزه زیستی باید در حوزه مدیریت بحران میدانی هم وارد شد. در این حوزه باید موضوعاتی مانند نحوه اطلاع رسانی و نحوه انجام واکنش سریع و سایر موارد باید بررسی شود.

او تصریح کرد: اگر این مراتب بررسی شود می‌توانیم از تهدید ویروس کرونا یک فرصت بسازیم. هم از این تهدید عبور کنیم و هم برای تهدیدات مشابه آینده مانند تجهیزات بیولوژیک و سایر تهدیدات آمادگی پیدا می‌کنیم.  

متفکر آزاد در پایان تاکید کرد: پیشنهاد من به مسئولان کشور این است که همزمان با پیشبرد این هدف، این تمهید را نیز انجام بدهند. در بُعد اقتصادی هم دولت به نظرم معافیت‌های مالیاتی برای مردم و صنوف که درگیر مسائل اقتصادی هستند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار